حجت الاسلام و المسلمین عباس کعبی گفت نطق آیت‌الله سید علی محمد دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری خلاف قانون اساسی بود.

به گزارش فارس این نماینده مجلس خبرگان گفت:

نطق ایشان در مجلس خبرگان هتاکانه، ساختارشکنانه و عاری از منطق و استدلال بود که با عکس‌العمل شدید اعضای خبرگان مواجه شد و اعضا به رئیس مجلس تذکر دادند که جلوی نطق وی گرفته شود.
وی افزود: مشکلی که در این جهت پیش آمد از باب اختلاف سلیقه نبود، زیرا ایشان در نطق‌شان با هتاکی و سخنان ساختارشکنانه در جهت خلاف قانون اساسی و سوگند خود در مجلس خبرگان حرکت کردند که این موضوع باعث سلب صلاحیت می‌شود. 

کعبی با بیان اینکه پس از ایراد نطق ساختارشکنانه آیت‌الله دستغیب بر اساس تبصره ماده 83 آئین‌نامه داخلی طرح سلب صلاحیت وی توسط 26 نفر از خبرگان بلافاصله تهیه و به هیئت رئیسه تقدیم شد و بر طبق آئین نامه این طرح از سوی هیئت رئیسه به کمیسیون تحقیق ارجاع گردید، افزود: اکثریت قاطع اعضای کمیسیون تحقیق بر اساس مستندات، مدارک و اظهارات ایشان پیشنهاد سلب صلاحیت از این نماینده را تائید کردند و به عنوان یک فرصت و اخطار جدی به این هتاکی‌ها گفته شد که اگر این قضیه توسط ایشان ادامه پیدا کند و نسبت به تغییر رفتار خود اقدام نکنند، طرح سلب صلاحیت ایشان در جلسه خبرگان مطرح می‌شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین اعضای کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری در مورد نماینده شیراز در این مجلس اخطار جدی داده است و البته نسبت به عزل ایشان اقدامی صورت نگرفته و قرار بر این شد به همین مقدار بسنده شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 18084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =