آیت الله هاشمی: رهبری فرمودند آقای خاتمی باید موضع خود را مشخص کند /مشاجره شدید بین نهاد ریاست‌جمهوری و دادگاه نظامی ادامه دارد

شرق بخشی از خاطرات آیت الله هاشمی از شهریورماه 1379 را منتشر کرده است.

مرحوم آیت الله هاشمی‌رفسنجانی روز هشتم شهریور 1379 باز هم از ماجرای درگیری حزب‌الله با تحکیم وحدت در لرستان نوشته‌است. او همچنین به دیداری با رهبر و بیانیه مجلس خبرگان نیز اشاره کرده‌است.

متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

پیش و بعدازظهر، جلسه [مجلس] خبرگان بود. سرانجام بیانیه خبرگان تهیه و تأیید شد. امروز در خرم‌آباد، در مراسم تشییع -[اردشیر] کرمی- جنازه درجه‌دار شهید [آقای نورالله عابدی]، استاندار که گویا طرفدار [دفتر] تحکیم [وحدت] است، کتک خورده و در بیمارستان بستری شد. تحکیم وحدت، از رهبری خواسته است که موضع خودشان را راجع به گروه فشار حزب‌الله و مسائل خرم‌آباد مشخص کنند. مشاجره بر سر این مسائل و مطبوعات و بازداشتی‌ها ادامه دارد و با بازداشت [آقای محمدعلی‌ جداری‌] یک وکیل دادگستری، مشاجرات تندتر شده است. در جلسه [مجلس] خبرگان هم از این مشاجرات بود، ولی کم‌رنگ، چون دوم‌ خردادی‌ها، چهار نفری بیشتر نیستند.

در نیویورک، منافقین در مقابل سازمان ملل، علیه هیئت ایرانی که از سوی رهبری در اجتماع سران مذهبی جهان شرکت کرده است، تظاهرات کرده‌اند و آقای [عبدالله] جوادی‌آملی که قرار بوده، امروز صبح پیام رهبری را قرائت کند، به دلیل‌ کسالت به اجلاس نرفته که حرف زیادی در پی دارد.

اولین زیردریایی ساخت ایران که به دستور و کمک من، پنج سال پیش ساخت آن شروع شده بود، امروز در بندرعباس به آب انداخته شد و به عنوان تحول کیفی در صنایع نظامی ایران، سروصدای زیادی به راه انداخت.

دیروز برج بلند ۵۳۵ متری مسکو که اولین برج بلند دنیاست، آتش‌ گرفت و به دنبال غرق زیردریایی، حادثه تلخ دیگری برای روسیه شده و در عین حال مشهداُف، رهبر چچنی‌ها اعلان کرده که غرق زیردریایی و آتش‌سوزی برج مسکو، کار مبارزان چچنی است. بسیاری از ارتباط مخابراتی و تلویزیونی و ... مسکو تعطیل شده است.

شب میهمان رهبری بودم. دچار درد کمر شده‌اند و با کمربند طبی تحمل می‌کنند. دربارۀ علنی‌شدن مخالفت با رهبری، پس از مسئله [مسکوت نمودن] طرح [اصلاح قانون] مطبوعات و راه علاج مذاکره کردیم. دربارۀ ریاست‌جمهوری آینده هم بحث شد. ایشان نظر دارند که آقای [سیدمحمد] خاتمی، باید موضع خود را در مورد افرادی که با نظام اسلامی مخالفت می‌کنند، مشخص‌ کنند. دربارۀ وضع آقای [عبدالله] نوری [مدیرمسئول روزنامه خرداد] و آقای [عطاءالله] مهاجرانی [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی] هم صحبت شد. مشاجره شدید بین نهاد ریاست‌جمهوری و دادگاه نظامی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1807931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =