پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مناسبت روز پزشک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در پیامی فرا رسیدن، یکم شهریور ماه، زاد روز دانشمند بزرگ و طبیب برجسته ونامدار ایرانی، شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا، روز پزشک را به تمامی طبیبان فرزانه و جامعه پزشکی تلاشگر استان، بویژه پزشکان سخت کوش و دانشجویان رشته پزشکی این دانشگاه تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،دکتر ارسلان خالدی فر در این پیام با گرامیداشت ایام سوگواری اربعین حسینی و یاد و خاطر شهدای مدافع سلامت بویژه شهیده دکتر رضوان نورمند پزشک حاذق استان گفت: پزشک ضامن سلامت جامعه و امنیت روحی بیماران است که درد جسم را با روح بلند خود، در سایه لطف الهی التیام می بخشند.

وی با اشاره به اینکه مقوله سلامت در آموزه‌های دینی و فرهنگ ایرانی جایگاه خاصی دارد اضافه کرد: حرفه مقدس پزشکی علاوه بر تندرستی و سلامت جسم، سلامت روح را نیز در برمی گیرد، بخشی از درمان بیمار با دارو و دیگر روش های طبی، و بخشی در گرو اطمینان بخشی روحی به بیمار است که با بیان، نگاه و القای پزشک تامین می شود.

دکتر خالدی فر خاطرنشان کرد: حرفه پزشکی با قداست، مجاهدت و ایثار آمیخته است و پزشکان از آن رو که با رنج ها و زندگی مردم عجینند، گروهی مرجع به شمار می آیند که در سبک زندگی و رفتار فردی و اجتماعی آحاد جامعه، تاثیری عمیق و شایان توجه دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: جامعه پزشکی، سرمایه اجتماعی بزرگی است که می تواند الگوی عدالت و تعالی سلامت را به ویژه در دولت سیزدهم که اولویت اجتماعی آن سلامت و محرومیت زدایی است، تحقق بخشد.

وی یادآور شد: زاد روز حکیم الهی، ابو علی سینا را روز پزشک نامیده اند تا ایران اسلامی و ایرانی مسلمان، تمدن غنی آیینی خود را به یاد داشته باشد که تا امروز بر کدام قله ها قدم زده و نیز شخصیتی را الگوی طبابت بینگارد که هم به فکر سلامت جسم بیمار بود و هم در اندیشه سلامت روحش، هم پرهیز غذایی و جسمی می داد و هم پرهیز فکری و روحی.

وی در پایان، فرا رسیدن اول شهریورماه، زاد روز حکیم بوعلی سینای بزرگ و روز پزشک را به جامعه پزشکی به ویژه پزشکان شاغل در دانشگاه تبریک عرض نمود و اظهار امیدواری کرد: پزشکان عزیز در سایه ایزد منان، همواره هدف عالی شفابخشی را که فطرت آشنای تمامی انسان هاست، سرلوحه تلاش بی وقفه خود قرار دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1804905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =