افتادن سخنگوی دولت در تله اخبار جعلی و تنش‌زایی با اعراب!

کاربران شبکه های اجتماعی، از انتشار تصویر فتوشاپ شده روزنامه اطلاعات در توئیتر علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، که تاریخ و تیتر آن دستکاری شده بود، انتقاد کردند.

رسول سلیمی: علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در توئیتی در سالگرد جدایی بحرین از ایران، نوشت: «عاقبت آن دیکتاتوری که خوش خدمتی خود را با جدا کردن تکه‌ای از ایران به بیگانگان نشان داد فرار و بی‌آبرویی بود؛ عاقبت وطن فروشان خرده‌پای امروزی که علیه مردم ایران اقدام می‌کنند به مراتب خفت‌بار تر خواهد بود.»

بعد از انتشار تصویری جعلی از سوی بهادری جهرمی مطرح شد:

>>>بیشتر بخوانید:

کلمه دیپلماسی فشار خون برخی‌ها را بالا می‌برد

تاکتیک «مذاکره موردی» جواب داد

ده دلیل شکست مذاکرات دولت سیزدهم

اگرچه این توئیت در نقد حامیان محمدرضا پهلوی نوشته شده بود، اما به دلیل انتشار تصویری غیرواقعی و دستکاری شده از آرشیو روزنامه اطلاعات که تاریخ۱۶ خرداد ۱۳۴۳ بر آن درج شده بود، نه تنها کارکرد اولیه خود را از دست داد بلکه با انتقاد کاربران شبکه های اجتماعی را رو برو شد. چه آنکه بحرین در روز۲۳ مرداد ۱۳۵۰ اعلام استقلال کرد و نمی توانست خبر آن، در سال۱۳۴۳ در روزنامه اطلاعات منتشر شده باشد. از سوی دیگر در تاریخ تصویر روزنامه دستکاری شده از سوی سخنگوی دولت (۱۶خرداد۱۳۴۳)، امیرعباس هویدا هنوز نخست وزیر نشده و بررسی ها حکایت از آن دارد که سخنگوی دولت سیزدهم، یک تصویر جعلی را منتشر کرده است.

انتشار این تصویر دستکاری شده از آنجا اهمیت دارد که که سخنگویان رسمی دولت در همه دنیا ، اساسا در اظهار نظر بسیار محتاط و با دقت نظر عمل می کنند و سوای از آن معمولا با مبانی سوادرسانه ای آگاهی دارند و به عنوان منبع اخبار افکارعمومی محسوب می شوند.

این در شرایطی است که امارات نیز در هفته های گذشته بر حق خود بر جزایر سه گانه تاکید کرده و با حمایت خواسته و ناخواسته چین و روسیه از این ادعا، موضوع فاز تازه ای پیدا کرده است و دلخوری های جدی از این دو کشور به ظاهر متحد ایران در داخل کشور پدید آورده است. با این حساب توئیت سخنگوی دولت سوای از اینکه در دام یک فیک نیوز یا اخبار جعلی افتاده، خود به خود از ظرفیت بالایی برای تنش زایی جدیدی بین ایران با اعراب برخوردار است.

عبدالرضا داوری در واکنش به این اقدام سخنگوی دولت نوشت: « متاسفانه سخنگوی دولت ذره ای تدبیر ومحاسبه و عقلانیت سیاسی ندارد .اینکه از موضع رسمی دولت جمهوری اسلامی، کشور بحرین را بخشی از ایران بنامیم چه نتیجه ای جز تحریک کشورهای عربی خلیج فارس و تخریب روابط فی مابین دارد؟

محمد رحمانی نیز نوشته «آیا سخنگوی دولت نسبت به آثار تحریک مقامات عربی آگاه است؟اقدام این مقام رسمی که باعث بازگشت بحرین نمی شود اما در عوض باعث فشار بیشتر و حساسیت مضاعف برای حضور نیروی فرامنقطه ای برای تامین امنیت شیخ نشین ها خواهد شد!»

فعالسازی گسل ملی گرایی بین ایران و کشورهای عربی از آنجا خطرناک است که بنظر می رسد سخنگوی دولت بدون توجه به سیاست های کلان جمهوری اسلامی در جلوگیری از تنش بین ایران و اعراب، با برجسته سازی یک واقعه تاریخی، در شرایطی که ایران در توافق با عربستان بر فعال سازی موافقتنامه همکاری‌های امنیتی بین دو کشور که در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۸۰ ( ۱۴۲۲.۱.۲۲ مصادف با ۲۰۰۱.۴.۱۷) و موافقتنامه عمومی همکاری در زمینه اقتصاد، تجارت، سرمایه‌گذاری، فناوری، علوم، فرهنگ، ورزش و جوانان که در تاریخ ۶ خرداد ۱۳۷۷ ( ۱۴۱۹.۲.۲ مصادف با ۱۹۹۸.۵.۲۷) به امضا رسیده است، تأکید کرده، اقدام به توئیتی کرده که در آن به تعبیر کارشناسان سیاسی، بر حق تلویحی ایران بر بحرین تاکید شده است.

این در شرایطی است که هرگونه اعتراض به کشوری در حوزه سیاست خارجی در چارچوب وظایف وزارت خارجه بوده و سخنگوی این وزارتخانه، مرجع اعلام مواضع کشور در سیاست خارجی است چه آنکه انتشار این توئیت واکنش معکوس داشته و اظهارات غیر مستند منتسب به پهلوی ها، باعث شد که سخنگوی دولت با واکنش طنز کاربران مواجه شود.

۳۱۱۲۱۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1801947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 76
  • نظرات در صف انتشار: 69
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدولایی US ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    حالا کدوم یکی در این دولت تجربه وعملی قابل قبول دارد که این یکی ندارد؟؟!!!
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      31 1
      هر جای دیگه دنیا بود الان این سخنگوی دولت برکنار شده بود
    • CA ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      28 1
      آخه جعل اینگونه اخبار کار دوستای خودشونه اونوقت تو تله خودشون گیر میافتن ،خب این آی کیوش باید خیلی بالا باشه!!
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      2 18
      یه گیر الکی به سخنگوی دولت.کاری به اینکه ایشون کارشو بلده یا بلد نیست ندارم.ولی واقعا چطوری به این نتیجه رسیدین که این توییت باعث دلخوری عربها میشه؟!!!.به نظر می یاد پهلوی ها باید از این توئیت ناراحت بشن.بیشتر شبیه یه متلک به حکومت پهلوی میمونه اینکار.یادآوری یه حقیقت تاریخی چرا باید به همسایه هامون بربخوره؟!!!!
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      23 1
      دروغگو دشمن خداست حالا خودتون حساب کنید چندتا دشمن خدا در بین مسئولین داریم
  • حامد IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    متاسفانه سخنگوی دولت ذره ای تدبیر ومحاسبه و عقلانیت سیاسی ندارد
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    واقعا چه انتظاراتی از این مسئولین دارین !!!!!!!
  • بچه سید IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    هر که در جایگاه واقعی خود نباشد و مدعی هم باشد را باید در گینس به ثبت رسانید هرچند این مملکت تا بخواهید گینسی دارد
  • حسین IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    از اتفاق باید ما موضوع بحرین و خیانت به ایران را همیشه زنده نگه داریم و داشتن رابطه بدون اصطکاک با کشورهای عربی هم یه توهم و خواب بیش نیست و بیش از این نیز فشاری وجود نداره که بخوان به ایران وارد کنند ضمنا در این ایام که کشورهای غربی و عربی تحت فشار هستن باید امتیاز بگیریم نه انفعال نشون بدیم ، این شخص یعنی عبد الرضا داوری هم باید تحت پیگرد قرار بگیره تا دیگه از این کارا در مورد یه مقام رسمی نکنه .
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      19 1
      مقام رسمی یه متن جعلی رو منتشر کرده.... اینو میفهمی؟؟؟؟ یا فهمیدنش خیلی سخته؟؟؟
    • علیرضا IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      7 0
      الان مثلابا این رفتارها چه امتیازی از کشورهای عربی گرفتید؟ عبدالرضا داوری هم باید به خاطر یک توییت بسیار ساده تحت پیگرد قرار بگیره؟ میخوای همه را خفه کنی حتی حرف هم نزنن؟
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    هر چی بگم منتشر نمیکنی
  • ناشناش IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    تاریخ خوب بخوان بحرین داد 3 تا جرایز ابوموسی تنب بزرگ و تنب کوچک گرفت نمی دانی بدان.
    • امید IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      3 11
      تصاویر واقعی است وجعلی نیست وخاطرات ان درکتابهای اسدالله علم نخست وزیرشاه ارتشبد فردوست رئیس دفتریازرسی شاه ونطق نمایندگان آن موقع مجلس هست وروزنامه های متعددی دراین زمینه هست پس چطوری انرامنکر میشوید؟ ضمنا تاریخ رابخوانید سه جزیره فوق جزو ایران ازدوره هخامنشیان تا پهلوی بود فقط شاه بی عرضه ترسو فریب خورد بحرین راازترس بخشید وسه جزیره که مال خودمون مثل بحرین بود رااز انگلیس که بزور وفریب تصرف کرده بود باخواهش پس گرفت چون اقتدار نداشت وابسته بود وگرنه آیا هیچ کشوری برای گرفتن یک بخش کشور خودش یک بخش دیگه رامیفروشه!!!!! وعلاوه برآن وقتی پس گرفت طوری بادیپلماسی آنرا محکم کاری بین المللی نکرد که الان دهن آمارات با به فرمان انگلیس بازنشه بی عرضگی برخی مسئولین کنونی رابا دزدی وخیانت وفساد ووطن فروشی وبی غیرتی پهلوی هیچوقت مقایسه نکنید
    • امیرحسین IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      2 3
      جزایری که مال خودمون بودن ؟ منت چی رو سرمون میزاری آقای تاریخ دان ارزش بحرین مگه کم بود تاریخو دقیق تر بخون
    • هادی IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      2 4
      تومثلاًتاریخ خوندی که این حرفومیزنی? تاریخِ تحریف شده غالب کردن بهت خبرنداری, جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی و بحرین و حتی شیخ نشین امارات همه مال ایران بودند که درزمان شاهان قاجار امارات مستقل شدو تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی و بحرین به ایران سپرده شد. منتها در بحث جزایر سه گانه یک ابهام داشت که حاکمیت قطعی را ازایران سلب کند. در زمان محمد رضا پهلوی بحرین را از دست دادیم و آن ابهام در مورد جزایر سه گانه هم برطرف نشد, بحرین ارث پدری شاه نبود که به این راحتی استقلالشو به رسمیت شناخت. این ازبی عرضگی شاهان قاجارو پهلوی بود که بیشتر از نصف ایران رو از دست دادند. در جنگ 8ساله ی ایران و عراق 300000شهید و یک میلیون جانباز تقدیم شد تا ایران برای ایرانیان بدون یک وجب عقب نشینی باقی بماند.تا من و شما امروز به وطن افتخار کنیم.
    • ناشناس IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 3
      تو برو تاریخ بخوان، هم بحرین هم این سه تا جزیره از اول هم مال ایران بوده ، اینو اربابات از خودت بهتر می دونن
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    حریف قدر این دولت و مجلس نا آگاهی هست که مردم را با رفتارها و گفتار و کردار غلط عصبانی می کنند.لایحه ضد مردمی و ظالمانه تصویب می کنند که قطعا خودشان قربانی این لایحه می شوند.این لایحه حجاب انگشت کردن در چشم همه ملت است.مثل یک لشکر شکست خورده و عصبانی رفتار می کنند.
  • محمدرضا IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    بنظر قبلی‌ها هم مثل شما فکر کردند وکشور تجزیه شده است سخنگوی دولت واقعیت را گفته است شاهان پهلوی وقاجار کشور را فروخته‌اند ودر واقع بحرین هدیه انگلیس به اعراب ونقطه سرطانی برای اجرای اهداف بلند مدت است
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    ایا بهتر نیست سخنگوی دولت نیز مانند وزرا دولت از مجلس رای اعتماد بگیرد تا در مقابل رفتار خود به مجلس پاسخگو باشد؟
    • ناشناس IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      6 0
      نه که بقیه پاسخگو هستند. یاد حرف علی پروین در مورد مدیر فنی افتادم!
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    بهادر جهرمی عزیز شماها که کل ایران را مستعمره روسیه و چین کردید و مملکت را کاملا فروختید دیگه از این حرفا نزنید! لااقل اونزمان ما ژاندارم خاور میانه بودیم و در حال حاضر از افغانها ی دوزاری طالبانی نمیتونیم حقابه بگیریم و از آنها می‌ترسیم و صرفا میتونیم چهارتا شعار آبکی به اسرائیل و آمریکا بدیم که نتنها دنیا بلکه خودمون هم خنده مون میگیره
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      1 6
      ژاندارمی که عرضه نگه داری از خاکش و نداشت.
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    ماشااله اینا دروغ از سر تا پاشون میباره .
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      9 0
      مگه بیشتر از این دولت و اعمالش انتظار داری. از کوزه برون تراود آنچه دروست
  • سینا IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    ایشون همون شخص حقوقی بودن که سال پیش در پی آرام کردن فضای دانشگاهها و تحلیل شرایط ناآرام وقت بودن...دریغ از ذره ای سواد رسانه ای!دریغ از ذره ای فهم درست نسل جدید! و دریغ از ایران عزیز که در چنین زمانه ای،سواران قدرتش چنین بی مهابا و نابخردانه در زمین سیاست بیگانه، بازی می کنند
  • طبا IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    سواد رسانه ای پیشکش!!! ببین اصلاً ۶ کلاس سواد داره یا مثل برخی مسئولین با تقلب و تهدید و تمهید، با تجدید و نمرات تک، به مدارک بالا رسیده و باقی داستان که همه میدونیم !!؟؟؟
  • تاریخ IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    چرا تعجب کردید؟ تابحال من جز دروغ از این مقام و سایر مقامات نه دیده و نه شنیده ام.
  • رزمنده هشت سال دفاع مقدس IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    آقای جهرمی , خفت باری بهتر از زندگی گداگونه زیر سایه دولت شماست .
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    تیتر ها واقعی ست تاریخ روزنامه اشتباه است. به هرحال تکه ای از خاک ایران بی دلیل جدا شد
    • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      10 0
      آخه مگه اونموقع کسی تو روزنامه می نوشت محمدرضا پهلوی !!! نخیر آقا . مینوشتند اعلیحضرت همایونی . یا مینوشت هویدا ی خالی !! بر اساس ادب باید مینوشتند جناب آقای امیرعباس هویدا نخست وزیر محترم ایران . و همینطور اسداله اعلم !!! یه آقایی یه جنابی یه چیزی مینوشتند کنارش . همین نشون میده که این صفحه , فیک ه . چرا سخنگوی محترم متوجه نشد من نمیدانم !!!
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    شما خرابکاریهای زیادی رو سرپوش گذاشتید الان گیردادرید به سخنگوی دولت امان از نگاه حزبی وجناحی
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    ای کاش این قدر غیرت داشتید که وقتی عرب ها مدعی جزایر ایرانی می شوند هم رگ گردن تان لا اقل کمی تکان می خورد و در جواب به آنها هم مطلب می زدید ... .
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      9 0
      دوست عزیز مگه روسیه و چین اجازه میدن. مگه ندیدی رفتن از امارات حمایت کردن
  • هموطن IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    سخنگو.حداقل حداقل حداقل به روز باش.اینوکه میتونی؟
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    شما ناراحت نشید . ایشان جزو مدیران کوتوله دولت هستن.........
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    94 99
    سواد بقیه مسئولان کشور بهتر از این سخنگوی کشور نیستش
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    دولت خالي بندان
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    جدایی بحرین از ایران خبر جعلی بود؟ مثل اینکه حالتان خوب نیست.
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      7 0
      روزنامه ش جعلیه
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    دولت دروغگو و سخنگوی کم تجربه ابروی خودشونو بردن
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    بد جوری سوتی داده،هیچ رقم جمعش نمیشه کرد،
  • زد IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    36 38
    خاصیت امثال شهبازی چیه که همیشه طلبکارند!؟ سالها عده ای تو جنگ از مال و جانشان گذشتند و بعد از قبول آتش بس طلبکار نشدند و نگفتند اگه صلح می خواستید پس چرا ما را سرکار گذاشتید
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    70 54
    آخه اون زمانی به شاه میگفتن محمد رضا؟ حداقل درست جعل کنید
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      7 0
      دروغگو کم حافظه میشه . خیلی وقت دم خروس زده بیرون اما نه تنها زیر بار نمیرن بلکه با وقاحت ادامه میدن
  • جمشید IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    دکتر علی بهادری جهرمی از مفاخر هستن، حتما دلیلی برای این پیام داشتن
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    87 86
    خیلی مردم متوقع هستند!!!بابا این بنده خدا ازش انتظاری نیست!!
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    سخنگوی دولت اون موقعه هنوز به دنیا نیومده بوده، احتمالا بهشون الهام شده.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 2
    حالا کی گفته حرف هایش برمبنای این عکس بوده
  • رضا IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    6 0
    اینها همینکه از روی کاغذ می‌توانند بخوانند و بنویسند جای شکر دارد
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    3 0
    حالا اگر جدا نشده بودالان وضعیت زندگی مردمش مثل ما بود
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    3 0
    خیلی خوبه این قدر رو دارین .حداقل می‌گفت بابت انتشار خبر جعلی اشتباه کردم یه عذر خواهی هم میکرد
  • محمد IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    3 0
    گذشته ها گذشته فعلا فکری به حال زمین های باشید پشت دیوار امنیتی سیستان جا گذاشتید
  • مهم نيست IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    2 0
    با مرور تاريخ ايران اين پرسش هميشگي معنا پيدا مي كنه: چرا هر زمان كه مسئول و مدير ايراني، گند مي زنه يا حرف نابجا مي زنه يا اقدامات نادرستي انجام مي ده، نه اهل عذرخواهي ست نه اهل قبول مسئوليت نه اهل استعفا ؟!
  • ایرانی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    5 0
    مگه توئیتر فیلتر نیست؟.................... همه باهم برابرند ولی برخی برابرترند. (جورج اورول کتاب مزرعه حیوانات)
  • CY ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 3
    آیا اعتراض به کسی که تکه ای از کشور را جدا کرد، کار بدی است؟ مگر حرف بدی زده که شما ناراحت شدید؟ چرا ابراز ناراحتی از عملکرد بد حاکمان قبلی این کشور باعث ناراحتی شما شده؟ آیا همانند سلطنت طلبان گوشه چشمی به بازگشت بازماندگان آن خانواده دارید؟ تکلیف خود را روشن کنید لطفا
  • حمید IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    5 0
    شما اولا برو هزاران هکتار زمینی که دست طالبان افتاده سر دیوار کشی و ۳۹ از ۵۰ درصد سهم ایران از دریای خزر که بخشیدید به روسیه رو پس بگیر بعد . بعدم بحرین سال ۱۷۶۵ توسط قاجار قیمومیت به بریتانیا داده شد و از صده بعد یعنی ۱۸۲۰ به طور کامل اداره اش دست بریتانیا افتاد ، دلیل اینکه استقلالش از بریتانیا تا ۱۹۷۱ طول کشید سر این بود شاه میخواست جزایر سه گانه ای که بریتانیا اشغال کرده بود با ازاذ کنه تا با این کارت سوخته حداقل چیزی از تمامیت ارضی ایران کم نشه . غیر از این شاه ۱۲۰ کیلومتر مربع اراضی شامل مغان و اترک و دیمان ، سرخس و.... از شوروی پس گرفت. تموم شد اون دورانی که با جعل روزنامه و حرف های هویدا و... مردم خر کردید .
  • محمد IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    5 0
    سایبری ها ریختن اینجا برای رای دادن !!!!!
  • سامان IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    3 0
    خسرو معتضد مورخ و تاریخ دان در تلویزیون گفت که بحرین در زمان قاجار از ایران جدا شد و نه در دوره پهلوی.
  • حسن FR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    3 0
    حضرت علی (ع) میفرماید؛ امت به منزله فرزند حکومت هست وقتی دروغگویی و ریا از این سطح شروع میشود قطعا به دنبال آن ،این روند در جامعه تسری پیدا میکندو به مرور اعتماد عمومی از بین میرود و این سبب افول اخلاق در جامعه میگردد.وزمینه ساز ی برای سقوط اون جامعه به قهقرا خواهدشد.
  • مانی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    4 0
    ارتش سایبری حمله کرده و در مقام دفاع از سخنگوی دولت است
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    3 0
    بهتر است دولت آیت الله رییسی سخنگوی با تجربه وداناتری داشته باشد
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    5 0
    عجیب لشگر منفی زنی هم داره این بابا .
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    4 0
    شما ایرانوبه جایی رساندید که هیچ کس دوست ما نیست
  • من ایرانیم IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    3 0
    در همه دولتها و بخصوص این دولت تک و توکی لیاقت و استحقاق و سواد پست خودشون رو دارند،کشور در بعد سیاسی و اقتصادی اوضاع بغرنجی داره و صدای واقعی طبل هایی که دارند میزنند رو بعدا خواهیم شنید...
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    5 0
    خبر آنلاین مواظب باش . سایبری ها به مثبت و منفی هات حمله میکنن .
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    2 0
    مثلاً رفت حرف بزنه
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    2 0
    جدایی و یا هدیه دادن چند هزار هکتار زمین در سیستان و بلوچستان به افغانها چی میشه.
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    3 0
    سلام .این هم‌یکی از روش های است مردم را سرگرم کنند.وذهن مردم را مشغول کنند.
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    3 0
    این اقا از لحاظ سنی وکارشناسی ناپخته وبچه هست وزود احساساتی میشود .مثل بعضی از جوانان
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    3 0
    ایشون چند کلاس درس خوانده؟
  • عسکری IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    4 0
    وقتی رئیسش رئیسی هست از ایشان بیشتر انتظار می رود؟
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    1 2
    خبرآنلاین چه ذوق کردی
  • علی IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    5 0
    ظاهرا لشگر سایبری برادران ارزشی دست به کار شده اند. از تعداد منفی و مثبت پیام‌ها مشخصه
  • مقیمی IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    3 0
    دروغ و شعار
  • بنده خدا IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    2 0
    اینطور پیش بره حتما یکی دو سال دیگه سازش تاریخی با کشور دوست و برادر بحرین را هم بعنوان یک شاهکار دیپلماسی جشن خواهیم گرفت.