طوفان رینا روز دوشنبه به وقت محلی سواحل آمریکای مرکزی را درنوردید باعث ناپدید شدن دهها نفر شد.

به گزارش خبرآنلاین، طوفان رینا(Rina) در زمره بدترین طوفانهای آمریکای مرکزی(درجه یک) به شمار می رود و امدادگران نیکاراگوئه هم اکنون در حال یافتن دهها ناپدید شده این طوفان هستند.
آدمیرال راجر گونزالس از افسران نیروی دریایی نیکاراگوئه گزارش داد که 27 نفری که با کشتی نیروی دریایی از میس کیتو(Miskito) به پورتو کابزاس (Puerto Cabezas) در سواحل شرقی این کشور می رفتند مفقود شدند.
کارشناسان هواشناسی هشدار دادند که این طوفان قبل از اینکه اواخر این هفته به خشکی برسد قویتر خواهد شد.
مرکز ملی طوفان شناسی در میامی آمریکا سرعت باد ناشی از این طوفان را 75 مایل در ساعت اعلام کرد و گفت: این طوفان از 195 مایلی جنوب غربی جزایر گراندکایمان (Grand Cayman) تا 355 مایلی منطقه چتومال (Chetumal) در مکزیک را در خواهد نورید. البته این طوفان ظرف 48 ساعت آینده به طوفان درجه 3 تنزل خواهد یافت.
در حالی که طوفان رینا به سمت خشکی می رود ریزش بارانهای سیل آسا در آمریکای مرکزی ادامه دارد. کشورهای نیکاراگوئه و هندوراس بیشترین خسارت ناشی از سیل و رانش زمین را دیده اند، چون جاری شدن سیل زندگی هزاران را در این کشورها تحت تاثیر قرار داده و منجر به کشته شدن ده ها تن از مردم شده است. مقامات درباره که بارش بارانهای بیشتر به ساکنان هشدار داده اند. 
در هندوراس نیز بارش های سیل آسا از چند هفته قبل ادامه دارد که دستکم 29 کشته برجای گذاشته است. در گواتمالا  هم 39 نفر کشته شده اند و هزاران نفر در معرض خطر قرار دارند. مقامات مسئول امداد شهری السالوادور مرگ 34 نفر را به دنبال ریزش بارشهای سیل آسا اعلام کردند. در نیکاراگوئه نیز دستکم مرگ 12 تن بر اثر ریزش بارشهای سیل آسا گزارش شده است.
منبع:
سی ان ان/ 25 اکتبر2011

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =