نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی سوم آبان‌ماه کار خود را در مصلای بزرگ تهران آغاز می‌کند و تا دهم آبان‌ماه بر پا خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، هجدمین نمایشگاه مطبوعات امسال برای اولین بار از جشنواره مطبوعات جدا شده است و به صورت مستقل برگزار می‌شود. این نمایشگاه سال گذشته 481 غرفه فعال در نمایشگاه داشت که این تعداد امسال بالغ بر 600 غرفه است.
 
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد هم شب گذشته در جمع خبرنگاران حاضر شد و برنامه های این نمایشگاه را تشریح کرد.
 
محمدزاده گفت که «درنمایشگاه مطبوعات امسال برنامه‌های جنبی زیادی برگزار می شود.»
  
به گفته وی، رونمایی از کتاب فهرست آماری نشریات کشور در سال 90، کتاب شماره اول نشریات سال‌های 87 و 89، کتاب روی جلد مطبوعات سراسر کشور، کتاب بررسی شاخص‌های آماری نشریات کشور، کتاب اطلس فراوانی نشریات کشور و اطلس نشریات مهم و تأثیرگذار جهان از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه امسال است.
 
همچنین در این نمایشگاه منتخبی از بهترین عکس‌ها و کاریکاتورهای سال‌های گذشته به نمایش درخواهد آمد اولین‌های مطبوعات کشور، شامل اولین نشریات سیاسی، ورزشی و تخصصی معرفی خواهند شد.

علاوه بر این، نمایشگاه عکس پیشگامان مطبوعات کشور به انضمام مشخصات‌شان و نمایشگاهی از دیرپایان و دیرسالان مطبوعات کشور برپا می‌شود.
 
حضور 35 کشور جهان در نمایشگاه امسال در بخش بین‌الملل از دیگر اتفاقاتی است که امسال در نمایشگاه شاهد آن هستیم که در ایام برگزاری نمایشگاه مطبوعات، نشستی با حضور میهمانان خارجی و خبرنگاران داخلی برگزار و بیانیه تشکیل اتحادیه جهان اسلام در آن نشست قرائت می‌شود و هیات موسس اتحادیه نیز در همین مراسم معرفی خواهند شد.
 
یکی دیگر از بخش‌های نمایشگاه امسال حضور نشریات کودک و نوجوان است که 18 نشریه کودک و نوجوان در این بخش حضور دارند.
 
امسال برای نخستین بار در جشن اختتامیه نمایشگاه مطبوعات، از نویسنده کتاب برتر حوزه مطبوعات در سال گذشته تقدیر خواهد شد. همچنین غرفه عکس‌های خبری با همکاری خانه عکاسان ایران برپا می‌شود که در این غرفه سعی شده است عکس های به نمایش گذاشته شود که جنبه آموزشی بیشتری دارند.
 
57244
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =