همزمان با اولین روز از آغاز طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (دوشنبه) در این طرح ملی شرکت کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای،رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی، با توصیه به آحاد مردم برای همکاری با مأموران آمار در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن تأکید کردند: سرشماری یک ضرورت برای کشور و برنامه‌ریزی صحیح بمنظور بهره‌مندی از آینده‌ای منطقی، معقول و مطلوب است.
 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آمار را ستون فقرات برنامه‌ریزی در عرصه‌های مختلف دانستند و با اشاره به نقش مردم در سرشماری افزودند: از مردم عزیز کشورمان درخواست می‌شود تا ضمن همکاری کامل با مأموران سرشماری، به سؤال‌های آنان با دقت و حوصله، پاسخ صحیح دهند.
ایشان دستگاه‌های مختلف را نیز به همکاری با مرکز آمار ایران برای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن فراخواندند و خاطرنشان کردند: مرکز آمار نیز باید در کار سرشماری، وظیفه خود را دقیق، علمی، مبتنی بر واقعیات و بی‌طرفانه انجام دهد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه هیچ انگیزه سیاسی و غیرسیاسی نباید در پردازش داده‌های سرشماری تأثیرگذار باشد، خطاب به مدیران مرکز آمار افزودند: شما باید عملاً نشان دهید که در پردازش اطلاعات و داده ها کاملاً بیطرف و تابع واقعیات هستید تا دستگاه‌های مختلف هم به نتایج کار و آمارهایی که ارائه می‌شوند، اعتماد کامل کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دستگاه‌های مختلف کشور را نیز به پرهیز از شتاب‌زدگی در ارائه آمار توصیه و خاطرنشان کردند: آمارهای رسمی باید از طریق دستگاه مسئول که مرکز آمار ایران است، اعلام شود و سپس دستگاه‌ها براساس آن آمارها اطلاع‌رسانی و یا برنامه‌ریزی کنند.
ایشان همچنین مأموران سرشماری را به برخورد همراه با حوصله کامل و اخلاق اسلامی با مردم، توصیه کردند.
در این دیدار آقای عادل‌آذر رئیس مرکز آمار ایران، ضمن ارائه گزارشی از طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن، گفت: این سرشماری تا 22 آبان ماه ادامه خواهد داشت و برای 21 میلیون خانوار فرم سرشماری در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به تجهیزات پیشرفته‌ای که برای پردازش داده‌های این سرشماری بکار گرفته خواهد شد، افزود: سؤال‌های فرم‌های سرشماری به گونه‌ای طراحی شده که ضمن ارزیابی اطلاعات مربوط به جمعیت، ارزیابی دقیقی از نحوه اجرا و تأثیر برنامه‌های دولت در بخش‌های مختلف کشور به دست آید.

/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =