جنگ ستارگان در اصفهان؛ دربی مربیان عصبانی در آبادان

امروز سه بازی حساس در لیگ برتر برگزار می‌شود.

ایمان گودرزی: هفته نخست لیگ برتر بیست و سوم امروز با انجام سه مسابقه به پایان خواهد رسید. دیروز پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر آلومینیوم اراک را شکست داد و گل‌گهر با سه گل از سد فولاد گذشت. ذوب‌آهن در اولین تجربه با محمد ربیعی موفق به برتری 2 بر یک مقابل ملوان شد و تقابل استقلال خوزستان - شمس‌آذر و نساجی - پیکان هم یک - یک به اتمام رسید.

با انجام سه بازی امروز هفته نخست پایان خواهد یافت:

سپاهان - تراکتور؛ ساعت 19

بازی سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز بدون شک مهم‌ترین و جذاب‌ترین بازی هفته اول فصل بیست و سوم لیگ برتر است.
جایی که ۲ تیم مدعی کسب قهرمانی مقابل هم قرار می‌گیرند و برای کسب اولین ۳ امتیاز فصل تلاش می‌کنند. سپاهان که فصل گذشته مدعی اصلی قهرمانی بود و به خاطر یک اشتباه بزرگ که همان تساوی مقابل ملوان بندرانزلی بود، قهرمانی را از دست داد، حالا به دنبال جبران است تا در فصل بیست و سوم به هدف خود برسد.
البته سپاهانی‌ها این فصل کار سختی دارند. آنها به خوبی می‌دانند باید مقابل مدعیان اصلی قهرمانی امتیازات کامل را به دست بیاورند تا بتوانند به خواسته خود نزدیک شوند. یکی از این بازی‌های مهم، تقابل با تراکتور تبریز است.
با تیمی که این فصل ظاهراً تمرکز خود را روی قهرمانی گذاشته است و می‌خواهد طلسم را بشکند تا جام را به دست بیاورد. نکته مهم این بازی، تقابل مربیان خارجی موفقی است که در ایران توانستند تا الان نتایج خوبی به دست بیاورند. در یک طرف ژوزه مواریس پرتغالی ایستاده است و می‌خواهد این بار سپاهان را به هدفش برساند، در طرف دیگر پاکو خمس که بدون شک مربی بزرگی است و با ستاره‌هایی که به خدمت گرفته، در تلاش برای شکستن طلسم قهرمان نشدن تراکتور است. ستاره‌های ۲ تیم هم نگاه‌های زیادی را به خود خیره کرده اند. سپاهان با جذب نفراتی مثل کاوه رضایی، رضا اسدی، رضا شکاری و عیسی آل‌کثیر در کنار نفراتی چون مغانلو، رضاییان، نیازمند، نورافکن (در این بازی غایب است)، احمدزاده، کریمی، دانشگر و سایر نفرات، یکی از اسمی‌ترین ترکیب‌های لیگ را در اختیار مورایس قرار داده تا این سرمربی پرتغالی دست بازی برای اتخاذ انواع مختلف تاکتیک‌ها داشته باشد. در سمت دیگر، تراکتور با سنگ تمام زنوزی برای پاکو خمس، پس از پشت سر گذاشتن یک نقل و انتقالات رؤیایی و آماده‌سازی ایده‌آل، با کلکسیونی از ستاره‌ها پای به نقش‌جهان می‌گذارد و امیدوارند در شروع فصل جدید، دستاوردی هم‌سطح با لجستیک خارج از زمین داشته باشند. آلوارو خیمنز، امیرحسین حسین‌زاده، حسین پورحمیدی، سیامک نعمتی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، محمد نادری، مهدی حسینی، مهدی شیری و سعید آقایی، نفرات شاخصی هستند که با اضافه شدن به بازیکنانی چون ریکاردو آلوز، گوستاوو واگنین، صفا هادی، آقاجان‌پور، قنبری و باقی نفرات، پرشورهای تبریزی را مجهز به یکی از بهترین ترکیب‌های لیگ کرده‌اند. حالا باید دید این ۲ تیم که در تقابل‌های اخیر خود نتایج متفاوتی به دست آوردند چه دستاوردی خواهند داشت؟

هوادار - مس رفسنجان؛ ساعت 19

ازی هوادار تهران و مس رفسنجان یادآور حواشی زیاد بازی برگشت این ۲ تیم در فصل گذشته است. وقتی ساکت الهامی سرمربی وقت هوادار برای مس رفسنجان کری خوانده بود و آنها را پیرزن نامید و مهرداد رضایی با گلی که زد و البته شادی جالبی که داشت، به گونه‌ای به صحبت‌های عجیب الهامی واکنش نشان داد. حالا این ۲ تیم با تغییراتی جالب قرار است مقابل هم قرار بگیرند. ساکت الهامی سرمربی مس رفسنجان شد و مهرداد رضایی دیروز قراردادش را با این تیم فسخ کرد و جدا شد تا زیر نظر سرمربی دیگری کار کند. با این شرایط، الهامی در هفته اول فصل بیست و سوم باید مقابل تیم فصل گذشته‌اش قرار بگیرد. سرمربی جدید مس رفسنجان شناخت نسبتاً خوبی از هوادار دارد و تلاش می‌کند در اولین قدم ۳ امتیاز را از این تیم تهرانی بگیرد. ساکت الهامی هدف اصلی‌اش این است که مس رفسنجان را به رده‌های بالاتر از فصل گذشته برساند. به همین دلیل کار سختی دارد و از هفته اول به دنبال این است که نتایج خوبی بگیرد تا مسی‌ها را آسیایی کند. در مقابل هوادار تهران که این فصل با محمود فکری پا به رقابت‌ها می‌گذارد، امیدوار است بتواند نتایج نسبتاً بهتری بگیرد و در رده‌های میانه بایستد. هوادار که تیمی خصوصی به حساب می‌آید، بازیکنان نسبتاً خوبی هم به خدمت گرفت و می‌خواهد در اولین بازی خانگی به امتیازات کامل دست پیدا کند. این بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود. هر چند که اگر مشکل زیرساخت‌ها نبود، به نظر نمی‌رسد هواداران زیادی هم به ورزشگاه بروند اما به هر حال، این مسأله هم مشکل فوتبال ایران را نشان می‌دهد. در هر صورت، هوادار تهران و مس رفسنجان سراپا انگیزه هستند تا در بازی هفته اول به پیروزی برسند و امتیازات کامل را به دست بیاورند. هوادار در این بازی نمی‌تواند از حضور محمود فکری روی نیمکتش بهره ببرد چون فکری فصل گذشته در سایپا اخراج شد و ۲ بازی از حضور روی نیمکت محروم است. هوادار و مس رفسنجان در ۵ تقابل اخیر خود نتایج عجیبی به دست آوردند و دلیل عجیب بودن آن هم این است که هوادار هیچ‌وقت موفق نشد مس رفسنجان را شکست دهد. البته در بازی حذفی، تیم تهرانی موفق شد در پنالتی، مس رفسنجان را مغلوب کند اما در ۴ تقابل دیگر ۳ بار مس رفسنجان پیروز شد و یک بار دیگر هم تساوی رقم خورد. با این نتایج و البته انگیزه‌هایی که ۲ تیم دارند باید منتظر ماند و دید این بار هوادار طلسم را می‌شکند یا اینکه ساکت الهامی می‌تواند تیم فصل قبل خود را شکست دهد.

استقلال - نفت آبادان؛ ساعت 21:30

تقابل استقلال و صنعت نفت آبادان همواره جذاب و تماشایی بوده است. دیداری که از قدمت و سابقه بسیاری در فوتبال ایران برخوردار است و حواشی بسیاری پیرامون این بازی به یادگار مانده و دو تیم خاطرات تلخ و شیرین بسیاری از این بازی در ذهن دارند.

وضعیت کنونی صنعت نفت آبادان بی‌شباهت به آنچه نیست که دراستقلال شاهدیم. در استقلال نیز بحران‌های مالی فراوانی وجود دارد و در آستانه این بازی جواد نکونام بی‌پرده از مشکلات مالی تیمش و اهدافی که هیچ یک در نقل و انتقالات به سرانجام نرسید، رونمایی کرد و بی‌آنکه تعارفی داشته باشد مدیران این باشگاه را به کم کاری در نقل وانتقالات محکوم کرد.
شبیه همین اظهارات را عبدالله ویسی نیز داشته و او حتی چند روز از حضور درتمرینات تیمش خودداری کرد تا شاید تلنگری برمدیران باشگاه باشد و مشکلات فروکش کند اما وضعیت مالی این باشگاه تعریفی ندارد و صنعت نفت آبادان تنها با اتکا به برخی جوان‌های خود و تجربه‌ای که عبدالله ویسی دارد، چشم به امتیاز بازی با استقلال دوخته تا دست‌کم در بازی خانگی مقابل یکی از مدعیان جدی لیگ برتر بازنده نباشد.
ویسی خوب می‌داند که جواد نکونام هراندازه که غرق درمشکلات مالی باشد و بحران‌های متعددی تیمش را فرا گرفته باشد، اما به دنبال موفقیت در استقلال است و می‌خواهد در نخستین سال حضورش در این باشگاه صاحب جام شود تا از جایگاه محکمی در این باشگاه برخوردار باشد.
نکونام برای عبور از صنعت نفت آبادان در ظاهر ابزار کافی را در اختیار دارد اما اینکه او تا چه اندازه در هماهنگ‌سازی تیمش موفق باشد و دریک بازی رسمی بتواند تفکراتش را در میدان بازی به اجرا بگذارد روشن نیست و بعد از پایان این بازی می‌توان درباره عملکرد او در اولین ایستگاه لیگ برتر سخن به میان آورد.
به احتمال زیاد نکونام در این بازی از سید حسین حسینی که دروازه‌بان با تجربه‌ای محسوب می‌شود در قفس توری استفاده خواهد کرد. دو مدافع میانی او نیز مرادمند و سهرابیان خواهند بود ودرعین حال سلیمی نیز شانس دارد به جای یکی از این دو بازیکن در ترکیب اصلی به میدان برود. دفاع راست استقلال در این بازی صالح حردانی است و درجنالح چپ جعفرسلمانی قرار خواهد گرفت. در پست هافبک نیز زبیرنیک نفس، مهدی‌مهدی‌پور و سعید مهری شانس بیشتری در قیاس با دیگر گزینه‌ها دارد و در خط حمله حضور یامگا، ارسلان مطهری و پیمان بابایی قطعی به نظر می‌رسد.

این ترکیب با توجه به داشته‌های استقلال بدیهی می‌نماید اما ممکن است نکونام روی بازیکنانی همچون جلالی و حتی امیرعلی صادقی هم حساب باز کرده و عرصه را برای عرض اندام این بازیکنان باز بگذارد.

در سوی مقابل نیز صنعت نفت آبادان به احتمال فراوان با تغییرات زیادی گام به میدان خواهد گذاشت واین احتمال جدی وجود دارد که ویسی برخلاف نکونام که از بازیکنان نام آشنایی سود می‌برد، از بازیکنانی استفاده کند که برای فوتبال ایران آشنا نباشند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1799759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =