۰ نفر
۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۵

فارس نوشت:

رئیس اتحادیه مشاوران املاک از ممنوعیت تنظیم سنتی و دستی تمام قراردادهای خرید و فروش و اجاره‌نامه در تهران از امروز خبر داد.

 

مصطفی قلی خسروی  افزود: از امروز تمام بنگاه‌های مشاور املاک تهران باید قراردادهای خرید و فروش و اجاره‌نامه خود را به صورت پرینتی انجام دهند و دیگر تنظیم سنتی و دستی قراردادها ممنوع است.
وی ادامه داد: یکی از مزیت‌های پرینتی شدن قراردادها که اتفاقا دارای هولوگرام نیز خواهد بود، جلوگیری از سوءاستفاده و خط خوردگی قراردادهایی است که میان صاحبخانه‌ و مستأجر و فروشنده و خریدار تنظیم می شود.
خسروی تأکید کرد: مطمئنا با پرینتی شدن قراردادها علاوه بر اینکه از تخلفات جلوگیری خواهد شد دیگر شاهد تنظیم مبایعه‌نامه خارج از بنگاه‌ و در داخل منازل و به تبع آن ایجاد مشکلات در این خصوص نخواهیم بود.
به گفته وی، این برنامه قطعا از تخلفاتی که برخی از سازندگان انجام می‌دادند و اقدام به پیش فروش مسکن می‌کردند جلوگیری خواهد کرد.
 

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    3 0
    مطمئن باشید این طوری دو نوع مبایعه نامه درست می شود یکی رسمی دیگری سنتی
  • بدون نام DE ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    2 0
    آقاي خسروي بنگاه دار مشهور خوب هواي صنف خودش را دارد. صنفي كه به ازاي هيچ خدماتي پول هنگفت از فروشنده و خريدار مي گيرد.
  • بدون نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    2 0
    هر شخصی که به سن قانونی رسیده می تواند آزادانه قرارداد ببندد و امضاء کند در هر مکانی که لازم بداند . و فرمایش آقای خسروی چیزی جز کیسه دوختن برای خود و همکارانش نیست . حالا اگر یک مبلغی منطقی و مناسب می گرفتند یه چیزی نه اینکه با اعلام 1درصد و 3 در صد و بعضا هم برای نفع خودشان دیگران را مغبون کردن . البته بسیاری از مشاورین املاک انصافا فقط به فکر جیبشون نیستند .
  • صاحب خانه با انصاف IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    1 1
    عجب قانونگذار رييس صنف بنگاه داران . ما دو ساعت در يك بنگاه نشستيم يك قرارداد نوشتيم 8 ميليون داديم به صاحب بنگاه . اصلا معلوم نيست با اين گراني مسكن اين يك درصد و دو درصد وفلان را كي اختراع كرده است . اما ممنوع شدن قرارداد نوشتن بين متاجر و صابحخانه خيلي جالب است . يعني بنده خانه دار و مستاجر بايد هر سال راهي بنگاه شويم و پول حد اقل پانزده روز اجاره را بدهيم آقايان برايمان اجاره نامه هولو گرام دار ( چيني يا كره اي ؟) تنظيم كنند.من دو آپارتمان را اجاره داده بودم سه سال يك ريال اضافه نكردم.آنوقت پول بدهم اين آقايان نوش جان كنند . دولت در امر مسكن نبايد دخالت كند اما در امر حق البوق بنگاه داران حتما دخالت لازم است . من اعتقاد دارم چيزي حدود يك دهم از سرشان هم زياد است. ا
  • بدون نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    2 0
    سلام من مشاور املاکی هستم .متاسفانه وقتی اتحادیه اعلام میکند باید از مستاجر ومالک بابت یک قرارداد اجارهایی 4 درصد اررزش افزوده بگیرید هیچ کسی هیچ حرفی نمیزنه .یاوقتی به صاحب خانه ها میگم مبلغ اجارتون زیاده خونشو فایل نمیکنه .یا دارایی بخاطر این که کار مامشاور املاکه بیشترین دارایی رو برای ماوضع میکنه .به نظر من روزی دهنده خداست خدا کنه هیچ موجری مستاجرش را جواب نکنه(0و خدا کنه طرفین قرار داد خودشون روی یک کاغذ ساده به توافق برسند و بنویسند ولی هیچ کس بی خانه نباشد)
  • بدون نام DE ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    0 1
    از نظر قاضي دستنويسي كه نفر شاهد امضا كرده باشند كاملن قانوني است