۰ نفر
۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۸

مجموعه نمایشنامه «فرزند فریاد» نوشته صادق عاشورپور از سوی انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسید.

به گزارش خبرآنلاین، این مجموعه حاوی 12 نمایشنامه با عنوان‌های «کین سهراب خون سیاوش»،‌ «همسفران»،‌ «پیوستگان»، «یک بار دیگر اذان بگو»،‌ «سوگ جامه»،‌ «فرزند فریاد»، «تربت آستان»، «کلاغ»، «دیر است!!»، «میر میران»،‌ «این نیز بگذرد» و ‌«واقعه در واقعه» است. این نمایشنامه ها در جشنواره‌های مختلف کشور به عنوان بهترین متن معرفی شده‌اند.

 

عاشورپور درباره این نمایشنامه ها معتقد است: نمایشنامه «کین سهراب خون سیاوش» مضمونی حماسی دارد. «همسفران» اثری آیینی و عرفانی است و در «پیوستگان» به سنت‌ها، عرفان ایرانی و مسایل دفاع مقدس نگاهی انداختم. «یک بار دیگر اذان بگو» اثری مذهبی است و درباره بلال حبشی نوشته شده، «سوگ جامه» نمایشنامه‌ای تغزلی است، «فرزند فریاد» اثری مذهبی به شمار می‌آید، در «تربت آستان» نگاهی به عرفان و مذهب شده و نمایشنامه «کلاغ» تراژدی است برمبنای تاریخ.

 

عاشورپور با بیان این‌که نمایشنامه «این نیز بگذرد» براساس ضرب‌المثل‌های ایرانی نوشته شده، اظهار کرد: «واقعه در واقعه» با نگاهی متفاوت به واقعه عاشورا و کربلا شکل گرفته است. و نمایشنامه «دیر است!!» با محوریت زندگی یزدگرد و رفتن او به آسیاب نوشته شده و «میر میران» نیز برمبنای نمایش‌های ایرانی شکل گرفته است.

وی همچنین  ار چاپ باقی نمایشنامه هایش نیز در قالب دیوان و با محوریت کودک خبر داد که شامل 9 نمایشنامه کودک و 3 فیلمنامه است.

 

مجموعه نمایشنامه «فرزند فریاد» نوشته صادق عاشورپور با شمارگان دوهزار و 200 نسخه و به قیمت 14هزار و 500 تومان از سوی انتشارات کتاب نیستان عرضه شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =