ایسنا نوشت:

 

در پی غرق شدن کشتی پشتیبانی غواصی موسوم به "کوشا-1" در خلیج فارس در روز پنجشنبه، شش غواص هندی که کارشان نصب خطوط لوله نفت در زیر دریا بود همچنان در یک اتاقک شیشه‌ای محبوس شده‌اند و مشخص نیست که آیا اکسیژنی برایشان باقی است یا خیر.
این شش غواص هندی جزو 13 نفر (شامل پنج ایرانی و هشت غیر ایرانی) هستند که پس از غرق شدن این کشتی مفقود شده‌اند. از 73 خدمه کشتی کوشا-1 تعداد 60 تن نجات پیدا کرده‌اند.
اتاقک شیشه‌ای اکسیژن در زمان غرق شدن کشتی روی کشتی بوده و غواصان برای بهبود افت فشار پس از غواصی در اتاقک اکسیژن بوده‌اند.
ز. حسین یکی از مدیران شرکت پیمانکاری غواصی ادسان در بمبئی که شش غواص هندی برای آن کار می‌کنند، در این رابطه گفت: اتاقک اکسیژن برای 72 ساعت اکسیژن دارد، اما من نمی‌دانم که در زمان غرق شدن کشتی مقدار اکسیژن آن چقدر بوده است.
وی افزود: کشتی ظرف چند دقیقه غرق شد و شش فرد حاضر در اتاقک اکسیژن در آن محبوس شدند. آنها مدت 36 ساعت است که زیر آب هستند.
تماس‌ها با یک شرکت بین‌المللی امدادرسانی مستقر در دوبی که عملیات نجات مفقودشدگان را بر عهده دارد، تاکنون بی پاسخ بوده است.
کشتی کوشا-1 روز پنجشنبه یک مرکز فراساحلی تجهیرات نفتی در نزدیکی میدان گازی پارس جنوبی را ترک کرد. کار این کشتی نصب خطوط لوله نفت در زیر دریا بود. این کشتی در 25 کیلومتری سواحل ایران غرق شد.
4545
 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =