تحقیقاتی که اخیرا مورد سرطان زایی گوشی های موبایل انجام شده ظاهرا به نتایج مثبتی رسیده است .

پیش از این گفته می شد امواج موبایل ها ریسک ایجاد تومورهای مغزی را افزایش می دهند ولی دانمارکی ها با تحقیقات تازه شان مردم را امیدوار کرده اند. بررسی های انجام شده روی 350 هزار نفر بین سالهای 1990 تا 2007 حاکی از این است که کاربرد ده سال یا بیشتر گوشیهای موبایل روی سیستم مرکزی اعصاب تاثیری نداشته اشت . مالکوم اسپرین از دانشگاه ریدینگ انگلستان هم این نتایج را تایید کرده و می گوید:«این تحقیق حاکی از بی اثر بودن امواج گوشی های موبایل بر میزان ریسک ابتلا به تومور مغزی است .»
اما برخی از پزشکان شیوه تحقیق را تایید نمی کنند. دنیس هنشاو از دانشگاه بریستول در این زمینه می گوید:«این بررسی از کاربران عادی صورت گرفته که مدت زمان دقیق استفاده از گوشی موبایل در روز توسط انها مشخص نبوده در حالیکه باید کاربران تجاری که کاربران اصلی موبایل تلقی می شوند و در روز بیش از یک ساعت صحبت می کنند مورد بررسی قرار گیرند. با این اطلاعات نادرست میزان ایمنی گوشی های موبایل بالا به نظر می رسد وواقعیت از مردم پنهان می ماند.
تلگراف /21 اکتبر
45281
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 3400 DE ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    0 1
    میدونید تشعشع امواج الکترو مغناطیس از پاور کیس کامپیوتر روی شما چقدر بیش از موج وای فای هست؟ چالب بود در مورد تشعشعات موبایل روی مغز از یک جراح مغز سوال شد ! در جواب گفت : من سالانه چند عمل جراحی روی مغز افرادی دارم که موقع صحبت با موبایل حواسشون پرت شده و تصادف کردن اما بطور قطعی نمی تونم بگم عمل مغزی انجام دادم که مربوط به تشعشعات موبایل باشه!!!!! برو خوش باش عزیزم خوشبختانه خطر زیاد نیست