آشنایی نسل آینده قدرتمندترین ارتش منطقه با 14 فناوری‌ موثر در تولید قدرت

فارس نوشت: معاون تربیت و آموزش ارتش با بیان اینکه نسل آینده ارتش با 14 فناوری‌ راهبری و مهم آشنا خواهند شد، گفت: این فناوری‌ها قدرت‌آفرین هستند و محیط آینده دفاعی متأثر از آنها خواهد بود.

صبح دوشنبه ۱۹ تیرماه دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم گرامیداشت نودمین سالگرد تأسیس دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) از ورود ارتش به مطالعه و تحقیق درباره ۱۴ فناوری شالوده‌شکن خبرداد و گفت که تحقیق و بررسی درباره فناوری‌های شالوده‌شکن را در دستور کار خود داریم.

فناوری‌های شالوده‌شکن به فناوری های مهم و راهبردی گفته می شود. البته نیروهای مسلح چندین سال است در حوزه علوم و فناوری‌های نوظهور ورود کرده‌اند. ارتش نیز به‌عنوان یکی از این نیروها در این حوزه وارد شده و فعالیت‌هایی نیز انجام داده است.

در همین راستا امیر محمدرضا مروی‌نام فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری گفته بود که این دانشگاه در حوزه‌های کوانتوم، هوش مصنوعی، واقعیت‌ مجازی و متاورس مشغول به فعالیت است و پژوهکشده‌های مربوطه فعالیت و پژوهش دراین حوزه را دنبال می‌کنند.

امیر علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش ، در این باره و با اشاره به رصد حوزه فناوری‌هایی که به حوزه دفاع ورود پیدا کرده‌اند، گفت: ما هنگامی که این فناوری ها را کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، ۱۴ مورد از آن‌ها بیشترین ورود را در ایجاد قابلیت و قدرت دفاعی و بیشترین تاثیرات در تولید قدرت داشتند.

وی افزود: ما پس از رصد حوزه‌های مختلف، این ۱۴ مورد را به عنوان محورهای علوم شالوده‌شکن آینده دسته‌بندی و آن‌ها را در دانشگاه‌ها به عنوان علوم‌پایه مطرح می‌کنیم. در واقع، با این کار برای فردای ارتش پایه‌سازی می‌شود.

معاون تربیت و آموزش ارتش با اشاره به ۱۴ علم راهبردی مورد مطالعه ارتش تصریح کرد: این ۱۴ فناوری جزو فناوری‌هایی هستند که محیط آینده دفاعی متأثر از این‌ها و قدرت‌آفرین خواهند بود. هوش مصنوعی، کوانتوم، صوتیات، علوم شناختی، سایبر، پهپاد و... جزو این علوم هستند. این‌ علوم در حال مبانی‌سازی هستند و نسل آینده ارتش با این مفاهیم و مبانی آشنا می‌شوند.

امیر شیخ در پایان خاطرنشان کرد: شعار مبنایی ارتش این است که دانشجو را باید برای فردا آماده کرد.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1791776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =