فرمانده نیروی انتظامی امروز در هفتمین نشست کاربردی پلیس پیشگیری ناجا درباره امنیت در برگزاری انتخابات مجلس و افزایش رضایتمندی مردم از کلانتری ها خبر داد.

به گزارش خبر آنلاین ،سرتیپ احمدی مقدم معتقد است که بالا یا پایین آمدن جرایم مستقیما با عملکرد نیروی انتظامی ارتباط ندارد به طور مثال در فتنه 88 به خاطر درگیری پلیس برای تجمعات 30 درصد افزایش جرم داشتیم و یک سال طول کشید تا این آمار به رویه قبل خود بازگردد.
وی ادامه می دهد:در انتخابات آینده مجلس هم احزاب و گروه ها نباید برای جلب نظر مردم از هر روش مشروع و یا مشروعی استفاده کنند و دوباره مردم را به خیابانها بکشانند چون اگر خسارتی یا خونی ریخته شود چه کسی پاسخگو خواهد بود؟
وی تاکید می کند: باید از گذشته درس بگیریم تا در آینده چنین اتفاقی نیافتد چرا که در فتنه 88 براثر بالا رفتن جرایم خسارات هنگفتی به مردم و غیر قابل جبرانی وارد شد که قابل شمارش نخواهد بود.
سرتیپ احمدی مقدم می گوید: پیام ما باید پیام آرامش و امنیت باشد البته نباید امنیت کاذب را به مردم القاء کنیم.
وی با بیان اینکه پلیس پیشگیری مجموعه ای از همه نیروی انتظامی است چرا که در آن مجموعه های پلیس آگاهی، پلیس مواد مخدر، پلیس اطلاعات وجود دارد می افزاید: نباید مردم از حضور در کلانتری ها احساس نارضایتی کنند و ابتدا باید مجرم بودن فرد محرز شود و بعد دستگیر شود در حالیکه اکنون رویه شده است که فرد را بلافاصله پس از ظن ،بازداشت می کنند و همان طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند باید در مقابل مردم رحمت و رفعت داشته باشند و در مقابل مجرمان اقتدار.
وی در رابطه با بهبود شاخص های امنیتی و انتظامی می گوید: در کل جرایم از 20 تا 50 درصد کاهش داریم به طوری که در تصادفات در 6 ماه اول سال جاری 1700 نفر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش کشته ناشی از تصادف داشته ایم.
سردار احمدی مقدم افزایش بهبود رفتار کارکنان ناجا را باعث کاهش جرایم و احساس امنیت موثر می داند و می گوید: باید از پتانسیل های مردمی برای آگاه سازی آنها در مقابل با جرم استفاده شود و بسیج به عنوان یکی از بزرگ ترین نهادهای مردمی کشور محسوب می شود.
وی می افزاید:ختانه خوشب با اقداماتی که صورت گرفته 75 درصد حقوق شهروندی رعایت می شود و در بازداشتگاه ها کار تفکیک افراد مجرم با افرادی که به طور مثال چک برگشتی دارند جداسازی می شود. همچنین یکی دیگر از اقدامات حذف آمار برای سنجش عملکرد کلانتری ها بوده است چرا که مد نظر ما رضایتمندی مردم است و اگر در منطقه ای مردم احساس امنیت و آرامش کنند به این معنی است که عملکرد آن کلانتری خوب بوده است و اگر اینچنین نباشد یعنی عملکرد آن کلانتری مناسب نبوده است.
وی در رابطه با بودجه های عمرانی ناجا می افزاید: در سال 80 بودجه عمرانی 50 میلیارد تومان بود و در سال های اخیر نیز همین 50 میلیارد است در حالی که قیمت زمین در آن زمان کمتر بوده است و در حال حاضر ناجا نیاز به 5 میلیون متر ساختمان دارد که با این بودجه 100 سال زمان نیاز است برای ساخت این ساختمان ها.
سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه سنجش ها به صورت سالیانه صورت می گیرد ادامه می دهد: احساس امنیت رو به ارتقاء بوده و میانگین کشور رو به افزایش است و در یک سال گذشته کلانتری ها 65 الی 70 درصد رضایتمندی مردم را به همراه داشته اند.
وی بیشترین مطالبه مردم را در کلانتری ها مربوط به مواد مخدر، مزاحمت و تأخیر در رسیدگی می داند.

اعتیاد 80 درصدی دانشجو به موادمخدر یا روابط نامشروع 80 درصد دختران و پسران حرف‌های بی‌ربط و بی‌اساسی است
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر ارائه آمار از سوی برخی افراد نیز به بحرانی بدل شده است، گفت: ارائه برخی آمارها همچون اعتیاد 80 درصدی قشر دانشجو به موادمخدر یا روابط نامشروع 80 درصد از دختران و پسران ایرانی حرف‌های بی‌ربط و بی‌اساسی است که باید به آن رسیدگی شود.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه پیام افراد در جامعه باید به ارتقاء امنیت و آرامش کمک کند، گفت: افراد باید در صحبت‌های خود به سنجیده‌گویی روی آورند اما این بدان معنا نیست که در مورد مسایل صحبت نکنند و احساس امنیت کاذب ایجاد شود و افراد باید واقعیت‌های جامعه را همانطور که است بازگو کنند.
 وی با اشاره به برخی اخبار حوادثی منتشر شده در برخی از رسانه‌ها گفت: باید قواعدی بر رسانه‌ها حاکم شود و هر خبری در اندازه خود منتشر شود چرا که گاها دیده می‌شود یک حادثه در یکی از روستاهای جنوبی کشور رخ می‌دهد اما به دلیل نوع پردازش احساس ناامنی تا شمالی‌ترین نقطه کشور ایجاد می‌شود.
مردم رضایت 75 درصدی از نحوه رفتار پلیس دارند
وی افزود: در ارزیابی‌های صورت گرفته از کل کشور از سوی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مردم رضایت 75 درصدی از نحوه رفتار پلیس داشته‌اند.
احمدی‌مقدم عدم دقت آماری را یکی از مشکلات اساسی باقیمانده در کلانتری‌ها عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته کلانتری‌ها آمارگرا شده بودند چرا که بر اساس تعداد پرونده‌های تشکیل شده و نحوه رسیدگی ماموران تشویق یا تنبیه می‌شدند که این سبب شده بود که بی‌دقتی در ارائه آمارها صورت گیرد.
وی افزود: در حال حاضر نیروی انتظامی با آمارها کاری ندارد چرا که گاها دیده می‌شود آمارهای کلانتری بسیار زیباست اما مردم از عملکرد کلانتری در محله خود رضایتی ندارند.
45 232
 
 
 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    7 1
    مگه قراره توی هر انتخاباتی خونی ریخته بشه؟ تمام لطف انتخابات به جریان تبلیغات آن است و اینکه گروههای مختلف چگونه تلاش می کنند تا آرای مردم را مال خود کنند. این تلاش و وارد کردن مردم به حوزه سیاست و آماده کردن آنها برای به دست گرفتن تعیین سرنوشت اشان و به عبارتی آموزش مردمسالاری یکی از اهداف انتخابات است.