نخستین جشنواره ثبت جهانی جنگل ابر شاهرود برگزار  شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از برگزاری نخستین جشنواره ثبت جهانی جنگل ابر شاهرود با حضور پرشور و کم‌نظیر گردشگران و علاقه‌مندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مرتضی نظری روز یکشنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲ گفت: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، عرضه محصولات سنتی، خوراکی و سوغات، برگزاری مسابقات بومی و محلی، اجرای تورهای طبیعت‌گردی، اجرای موسیقی محلی و ... از برنامه‌های جشنواره بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی بیشتر ظرفیت‌های گردشگری منطقه بخصوص جنگل ابر، جذب گردشگر و ایجاد رونق اقتصادی و فرهنگ‌سازی برای حفظ این میراث طبیعی با ارزش بوده است.

نظری گفت: برای نخستین بار به مناسبت سالگرد ثبت جنگل ابر شاهرود در فهرست جهانی یونسکو، نخستین جشنواره ثبت جهانی جنگل ابر با شعار ثبت جنگل ابر، نگین جنگل‌های هیرکانی، با استقبال هزاران نفر از گردشگران و علاقه‌مندان و با حضور مسئولین شهرستان شاهرود و استان سمنان، جمعه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ در روستای هدف گردشگری ابر برگزار شد.

منطقه ابر در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان شاهرود استان سمنان قرار دارد، این منطقه که به نام جنگل‌های ابر معروف است ارتفاعات آن به شکل چمنزار بوده و مراتع آن دارای درخت است و در پایین‌دست آن نیز جنگل با گونه‌های متنوع دیده می‌شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1790209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =