مصطفی رحماندوست: احمدرضا احمدی ۸۳ سال کودک ماند!

اطلاعات آنلاین نوشت: شاعر و نویسنده شناخته شده حوزه کودک و نوجوان، درباره احمدرضا احمدی گفت: پیچیدگی حرف‌های او را فقط بچه‌ها می‌فهمیدند.

مصطفی رحماندوست، چهره آشنای ادبیات کودک و نوجوان با گرامیداشت یاد مرحوم احمدرضا احمدی، درباره او گفت: من با آن مرحوم ارتباط نزدیکی داشتم و باهم بسیار رفت و آمد داشتیم، به خصوص زمانی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودیم.

شاعر «صد دانه یاقوت» افزود: او هیچ‌گاه بزرگ نشد و ۸۳ سال کودک ماند. همواره سعی کرد کودکانه به جهان نگاه کند؛ صاف و ساده، بی‌غل وغش؛ هیچ‌گاه وارد بازی‌های بیهوده نشد.

رحماندوست ادامه داد: بسیار مشهور بود که او اثری نوشت که فقط بچه‌ها می‌فهمیدند، اما من می‌گویم که تمام حرف‌هایش را بچه‌ها می‌فهمیدند. برخی هم می‌گویند که او تنها برای بچه‌ها شعر نمی‌گفت و برای بزرگ‌ترها هم اشعار زیبایی می‌سرود، اما من معتقدم که پیچیدگی حرف‌های او را فقط بچه‌ها می‌فهمیدند.

او به بیان خاطره‌ای از انتشار یکی از آثار احمدرضا احمدی پرداخت و گفت: روزی واسطه شدم تا کتابی از او در انتشارات زلال چاپ و منتشر شود. وقتی مسئول انتشارات کتاب را خواند به من گفت «من نمی‌فهمم چه می‌گوید!» به او گفتم «ولی بچه‌ها خوب می‌فهمند که چه می‌گوید». آن کتاب «ویرانه‌های دل را به باد می‌سپارم» نام داشت که اتفاقا با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1788750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =