فیلم سینمایی «فراتر از» به کارگردانی پرنیلا اوگوست برنده جایزه فیلم شورای نوردیک شد که از آن به عنوان بزرگترین جایزه فیلم اسکاندیناوی یاد می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، جایزه فیلم شورای نوردیک با جایزه نقدی به مبلغ 65 هزار دلار همراه است که بین پرنیلا اوگوست، لولیتا ری همکار فیلمنامه‌نویس او و هلنا دانیلسون و رالف کارلسون تهیه‌کنندگان فیلم تقسیم می‌شود.

هلن میرن بازیگر بریتانیایی و رئیس افتخاری هیئت داوران شورای نوردیک، برنده امسال را دوشنبه صبح به وقت کپنهاگ در دانمارک اعلام کرد.

اوگوست که «فراتر از» اولین فیلم بلند او در مقام کارگردان است، جایزه خود را دوم نوامبر (11 آبان) در مراسمی در کپنهاگ دریافت خواهد کرد.

«فراتر از» نماینده سوئد در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار 84 است. این فیلم  با اقتباس از رمان پرفروش و برنده جایزه سوزان آلاکوسکی ساخته شده است.
نومی راپاس در «فراتر از» نقش زنی جوان را بازی می‌کند که با خاطرات دوران کودکی خود به عنوان یک دختر پناهنده در سوئد سال‌های 1970 کنار می‌آید.

این فیلم سپتامبر پارسال برنده جایزه بیست و پنجمین هفته منتقدان جشنواره ونیز شد و در جشنواره‌های هامبورگ، سائوپولو و لوبک هم برنده جایزه شده است.

«فراتر از» دسامبر پارسال در سوئد اکران شد و 400 هزار تماشاگر را به سینماها کشاند. 250 هزار تماشاگر هم در دیگر کشورهای اسکاندیناوی این فیلم را دیده‌اند.

پرنیلا اوگوست که بیشتر به عنوان بازیگر شهرت دارد، سال 1992 برای بازی در فیلم «نیات خوب» به کارگردانی بیله اوگوست برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره کن شد.

«جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود 1 - تهدید شبح» و «جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود 2 - حمله کلون‌ها» از دیگر فیلم‌های این بازیگر و کارگردان 53 ساله است.

اسکرین دیلی / 17 اکتبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =