بیش از 25 استاد دانشگاه شریف بازنشسته شدند ،این استادان که از اساتید با سابقه این دانشگاه هستند بر طبق آیین نامه وزارت علوم وبر پایه پرشدن سنوات خدمت و سن بازنشسته شدند.

 این در حالی است که دیروز اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس جلسه ای با وزیر علوم در مورد صدور بخشنامه بازنشستگی اساتید برگزار کردند با این وجود امروز صبح بیش از 25 استاد باسابقه دانشگاه شریف بازنشسته شدند.
دکتر عباسپور رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات دراین باره به خبرآنلاین می گوید که درست است که آیین نامه بازنشستگی جدید اساتید خیلی بهتر شده است اما به نظرم برداشت روسای دانشگاهها از این آیین نامه خیلی صحیح نیست و بازنشستگی بیش از 25 استاد باسابقه دانشگاه شریف به یکباره لطماتی را قطعا به آموزش وارد می کند.
با این حال، روابط عمومی دانشگاه شریف در پاسخ به خبرآنلاین، بازنشسته شدن 25 استاد این دانشگاه را تکذیب کرد. آنطور که روابط عمومی این دانشگاه اعلام کرده است، تنها 4 استاد به درخواست خودشان بازنشسته شده اند که البته تاکنون فقط یکی از آنها حکم بازنشستگی دریافت کرده است. ضمن اینکه حکم اساتید دیگر هنوز از سوی دکتر روستاآزاد، رییس دانشگاه شریف، امضا نشده است.
وزیر علوم درباره بازنشستگی اساتید چه گفت؟
سعدالله نصیری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات هم به خبرآنلاین می گوید: وزیر علوم در جلسه دیروزتوضیحاتی را درباره بخشنامه بازنشستگی استادان دانشگاهها مطرح کرد و ضوابط بازنشستگی استادان دانشگاهها بررسی شد.وزیر علوم هدف خود از صدور این بخشنامه را به کار گرفتن استادان با سواد علمی بالا و با انگیزه و فراهم شدن راه ورود دانش آموختگان با مدارج تکمیلی در دانشگاهها عنوان کرد تا در مقابل نیروهایی که توان علمی مناسب و انگیزه لازم ندارند از دانشگاهها خارج شوند.
وی می افزاید: وزیر علوم همچنین تأکید کرد که یک رویکرد ایجابی مثبت و یک رویکرد سلبی و خروجی در این بخشنامه وجود دارد.همچنین بر روی ملاکها، شرایط و ضوابط بخشنامه بحث شد و اینکه به هرحال کسانی باید در بدنه آموزش عالی باشند که با سیاستهای وزارت علوم پیش بیایند و افرادی که نمی توانند و سن و سابقه شان اجازه نمی دهد خارج شوند کسانی هم که حتی سنشان بالا رفته اما وجودشان نیاز است در دانشگاهها نگه داشته شوند.
4547
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    7 1
    داتشگاه های تهران دارن میشه مثل دانشگاه های پیام نور شهرستان ها..واقعا متاسفم
  • بدون نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    تعهد مهمتره یا تخصص جدیدا کدومشو بیشتر دارن؟