کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هفته گذشته در کمیسیون آموزش و تحقیقات شرکت نکرد. او اما این هفته به مجلس رفت تا درباره بازنشستگی اساتید به نماینده ها توضیح دهد

به گفته سعدالله نصیری قیداری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این جلسه درباره بازنشستگی اعضای‌ هیئت علمی دانشگاه‌ها بحث و تبادل نظر شد.

او دراین باره به خبرآنلاین گفت: "وزیر علوم در این جلسه توضیحاتی را درباره بخشنامه بازنشستگی استادان دانشگاهها مطرح کرد و ضوابط بازنشستگی استادان دانشگاهها بررسی شد. دکتر دانشجو هدف خود از صدور این بخشنامه را به کار گرفتن استادان با سواد علمی بالا و با انگیزه و فراهم شدن راه ورود دانش آموختگان با مدارج تکمیلی در دانشگاهها عنوان کرد تا در مقابل نیروهایی که توان علمی مناسب و انگیزه لازم ندارند از دانشگاهها خارج شوند."
نصیری همچنین گفت: "وزیر علوم تأکید کرد که یک رویکرد ایجابی مثبت و یک رویکرد سلبی و خروجی در این بخشنامه وجود دارد.همچنین بر روی ملاکها، شرایط و ضوابط بخشنامه بحث شد و اینکه به هرحال کسانی باید در بدنه آموزش عالی باشند که با سیاستهای وزارت علوم پیش بیایند و افرادی که نمی توانند و سن و سابقه شان اجازه نمی دهد خارج شوند کسانی هم که حتی سنشان بالا رفته اما وجودشان نیاز است در دانشگاهها نگه داشته شوند."
نصیری تاکید کرد: اعضای کمیسیون آموزش از توضیحات وزیر علوم تا حدودی قانع شدند، اما این موضوع باز هم جای بررسی دارد.
47232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    1 0
    اساتید دانشگاه شیراز در دوره های روزانه شبانه بین الملل و مجازی در حال تدریس هستند و هیچ کدام وقتی برای راهنمایی دانشجو ها ندارند! بی جهت قدیمی ها را بازنشسته نکنید و به افزایش نیرو فکر کنید و نه جایگزینی! امروز یکی از اساتیدمان که از انگلستان دکترای خود را گرفته میگفت که استاد راهنمایش فقط دو ساعت در هفته تدریس می کرد، حال در دانشگاه شیراز هفته ای دو ساعت هم نمیشود استاد را ملاقات کرد!
  • بدون نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    0 0
    عجب دلیل علمی و فنی پس تقدم تعهد بر تخصص شایعه است
  • بدون نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    0 0
    هیچی نباشه تعهدش که از قبلیها بیشتره