خراسان نوشت:

 خوابگاه هاي دانشگاه امير کبير در هفته هاي اخير خبرساز شدند و حادثه هاي خوابگاه هاي اين دانشگاه نقل محافل دانشجويي است. اولين حادثه روز دوشنبه 11 مهرماه در حمام خوابگاه شهيد مرادي اين دانشگاه رخ داد و دختري دانشجو به علت گازگرفتگي ناشي از بخار اسيد جان خود را از دست داد.

اين حادثه واکنش هاي متعددي را به دنبال داشت و مسئولان دانشگاه قول پيگيري اين ماجرا را دادند اما با گذشت کمتر از دو هفته سقوط آسانسور در يکي ديگر از خوابگاه ها اعتراض دانشجويان را برانگيخت و بار ديگر نام اين دانشگاه را بر سر زبان ها انداخت. در اين حادثه که در خوابگاه دخترانه احمدي واقع در خيابان فلسطين رخ داد آسانسور خوابگاه از طبقه چهارم سقوط کرد و در حالي که چند دانشجوي دختر در آن حبس شده بودند درهاي آن براي 20 دقيقه بسته ماند.

يکي از دانشجوياني که در اين خوابگاه سکونت دارد اين وضعيت را غيرقابل تحمل مي داند و به خراسان مي گويد: از آغاز سال تحصيلي آسانسور خوابگاه چندين مرتبه دچار مشکل شد و چند نفر در آن گرفتار شدند. به همين دليل برخي ازبچه هاي اين خوابگاه از آسانسور مي ترسند. به خصوص به اين دليل که شنيده اند مدتي قبل در يکي ديگر از خوابگاه ها به دليل سقوط کابين آسانسور پاي يک دانشجو قطع شد. اين دانشجو درباره حادثه اي صحبت مي کند که در سال 87 در خوابگاه پسران رخ داد. در اين حادثه به دليل نقص فني آسانسور در ساختمان خوابگاهي 14 طبقه ، يکي از دانشجويان پسر يک پايش قطع شد و با خوش شانسي زنده ماند. بعد از اين حادثه مسئولان آسانسور را به حال خود رها و اعلام کردند در صورت وقوع هر حادثه اي مسئوليتي در قبال آن ندارند. آن ها از دانشجويان خواستند از آسانسور استفاده نکنند. اين در حالي بود که زندگي در ساختماني 14طبقه براي دانشجويان کار دشواري بود. اين دانشجو درباره حادثه اي که جمعه شب در خوابگاه دختران رخ داد مي گويد: «جمعه شب صداي مهيبي دانشجويان را به راهروي طبقه سوم کشاند. صدا آن قدر زياد بود که همه فکر کردند بخشي از سقف فرو ريخته است اما چند لحظه بعد معلوم شد آسانسور از طبقه چهارم سقوط کرده و بين طبقه سوم و چهارم متوقف شده است. چند نفر داخل کابين گرفتار و به شدت ترسيده بودند. آن زمان مسئول تاسيسات در ساختمان نبود و حدود 20 دقيقه طول کشيد تا مسئول تاسيسات خود را به آسانسور رساند و در را باز کرد. دانشجوياني که در کابين بودند وحشت زده بودند و هنوز شرايط روحي خوبي ندارند». به گفته اين دانشجو از ابتداي سال تحصيلي بارها اين اتفاق رخ داده و قول مسئولان براي رفع مشکلات خوابگاه احمدي به جايي نرسيده است. آن چنان که بعد از اين حادثه به دنبال اعتراض دانشجويان، طاهري مدير کل دانشجويي دانشگاه امير کبير در جمع دانشجويان حاضر شد و به آن ها قول داد مشکلات خوابگاه به زودي رفع مي شود.

در همين حال هاشم خاني مسئول روابط عمومي دانشگاه صنعتي امير کبير که از اين حادثه بي اطلاع بود در گفت وگو با خراسان اظهار داشت که اين ماجرا را پي گيري و نتايج آن را اعلام مي کند. از سوي ديگر طاهري، مدير کل دانشجويي دانشگاه امير کبير نيز به دليل بيماري نتوانست پاسخگو باشد و تلاش هاي خبرنگار خراسان براي گفت وگو با مجيدي، مدير کل اداري مالي دانشگاه امير کبير که گفته مي شود مسئول عقد قرارداد با پيمانکاران تاسيسات خوابگاه هاست نيز به جايي نرسيد و وي اعلام کرد حاضر به پاسخگويي در اين باره نيست.

/5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    9 1
    خوب اگه قرار باشه واسه تعمیرات و اسایش دانشجو پول خرج کنند و هزینه بدهند دیگه چیزی باقی نمیمونه که تو جیب مبارکشون بذارن!!اونوقت زبونم لال تو بحث دزدی و اختلاس و سوء استفاده از بیت المال از دوستانشون عقب میفتند که این واسه وجهه مدیریتیشون اصلا خوب نیست!!در ضمن این اقای مجیدی که گفتید فرمودند حاضر به پاسخگویی نیستند مگه توقعی غیر از این از یه مدیر کل دارید؟!کدوم مدیر تا حالا پاسخگو بوده که این دومیش باشه؟!اصلا چه معنی میده یه مدیر بیاد به من و شما توضیح بده؟!!مدیران مملکت ما دارن خودشونو واسه مدیریت جهان اماده میکنند چه معنی میده بیان واسه این مسایل پیش پا افتاده توضیح بدن؟!!وای به حال ما با این مدیرامون...
  • amin IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    0 1
    گرافیک لپتاپ من ATI RADEON ه ولی بیشتر وقت ها که می خوام بازی های قدیمی(commandos2 ) رو بازی کنم وقتی بازشون می کنم صفحه ی بازی خیلی کوچیکه از توی تنظیمات بازی هم که می خوام مثلا رزولوشن رو روی 800*1280 بذارم بازم توفیقی نمی کنه چجوری میتونم این مشکلو برطرف کنم (ویتدوزم هم 7)
  • بدون نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    2 0
    مگه باید مدیر به خبرنگار پاسخ بده؟اونوقت میگن خبرنگار جایگاهش از مدیر در ایران بالاتره.اصلاً مگه نمیدونید یکی از پیش شرطای مدیریت در این مملکت پاسخگو نبودنه؟اونم به پائینترین رده ها نظیر افکارعمومی.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    1 0
    ضمن تشکر از حساسیتی که همواره رسانه‌ها نسبت به کمبودهای دانشگاههای تهران نشان می‌دهند، چقدر خوب بود یکی از رسانه‌ها یک بار سری هم به دانشگاههای مناطق محروم می‌زد که از بسیاری از امکانات آموزشی و رفاهی حداقلی، از جمله خوابگاه محرومند. به یاد دارم سال 76 که در دانشکاه ... درس می‌خواندم، دانشجویان علاوه بر نداشتن حداقل امکانات آموزشی، از داشتن خوابگاه هم محروم بودند و همان موقع تلویزیون گزارشی از خوابگاه جدید دانشجویان یکی از دانشگاههای تهران پخش کرد که گله داشتند که دانشگاه قبلی آنها داخل اتاقها میز غذاخوری داشت و الان ندارند و فردای آن روز یکی از اساتید محترممان سر کلاس می‌گفت شما که می‌گویید دانشگاه ما امکانات ندارد، دیشب دیدید که دانشجویان تهرانی هم از خوابگاه خود ناراضی بودند!!!!!!!!!