سرزمین اسلام شناخت کشورهای اسلامی، معیارهای اقتصادی در تعالیم رضوی، امامت و امامان، سیمای آرمانی طلبه در نگاه مقام معظم رهبری و زیارت حضرت رضا (ع) به روایت اهل سنت از جمله کتابهایی است که موسسه بوستان کتاب آنها را تجدید چاپ کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، انتشارات موسسه بوستان کتاب در نیمه دوم سال جاری کتابهای «سرزمین اسلام شناخت کشورهای اسلامی، معیارهای اقتصادی در تعالیم رضوی، امامت و امامان، سیمای آرمانی طلبه در نگاه مقام معظم رهبری و زیارت حضرت رضا (ع) به روایت اهل سنت» را تجدید چاپ کرده و کتاب «بیان جایگاه کلمات و جملات در کلام» را برای اولین بار منتشر کرده است.

 

بنابراین گزارش کتاب «تفسیر آموزشی/جلد3 (بیان جایگاه کلمات و جملات در کلام)» نوشته محمدرضا صفوی در 424 صفحه با قیمت 8 هزار تومان برای اولین بار از سوی موسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.

 

مطالب کتاب از منابع معتبر و اصیل استخراج شده و به‌گونه‌ای نگاشته شده که هم با سطح علمی دانش‌پژوه همخوان بوده و هم نیاز به استاد احساس گردد. فراگیری این دو مجلد دانش‌پژوه را بر شناخت عمده کلمات قرآن و دریافت معانی و تحلیل آن‌ها توانا می‌سازد و او را برای رسیدن به هدف نهایی یاری می‌کند.

 

در معرفی این کتاب آمده است: «از جمله ضرورت‌ها در حوزه تدوین کتاب ارائه متنی آموزشی از تفسیر قرآن برای پایه‌های مختلف حوزوی است با این هدف که دانش‌پژوهان با گذراندن مراحل پیش‌بینی شده به رتبه‌ای از علم تفسیر دست یابند که بر استخراج حقایق قرآن توانا گردند. با توجه به این امر بایسته، اثر حاضر شکل گرفت که در دو مجلد کلمات هر آیه تحلیل و معانی و ساختار آنها تبیین می‌شود و بر مبنای آنها معنای آیه ارائه می‌شود و برحسب نیاز تفسیری کوتاه بیان می‌گردد.»

 

«سرزمین اسلام شناخت کشورهای اسلامی» نوشته غلامرضا گلی زواره را انتشارات بوستان کتاب برای چهارمین بار در 752 صفحه با قیمت 12500 تومان منتشر کرده است. کتاب «شناخت کشورهاى اسلامى و نواحى مسلمان‏نشین جهان» پژوهش و بررسى اجمالى درباره «اقالیم قبله» و معرفى ویژگى‏هاى جغرافیایى، فرهنگى و اجتماعى آن است.

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «قلمرو جهان اسلام از اندونزى در اقیانوس آرام تا سنگال در کرانه شرقى اقیانوس اطلس امتداد دارد و سرزمین‏هاى گوناگونى را در برمى‏گیرد که بر مناره‏هاى مساجدشان بانک روح‏افزاى اذان بلند است؛ هم‏چنین نواحى مسلمان‏نشین بسیارى وجود دارد که در کشورهاى غیرمسلمان واقع شده‏اند.»

 

محمد حکیمی نویسنده کتاب «معیارهای اقتصادی در تعالیم رضوی» است که با قیمت 8 هزار تومان و در 452 صفحه برای چهارمین بار از سوی موسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شده است. مالکیت، حدود و شرایط آن، پدیده فقر، علل و عوامل آن، مبارزه با فقر، کار و عمل، تعاون و مددکاری اجتماعی، اخوت اسلامی و خاستگاه اقتصادی آن، مسئولیت دولت، پدیده سرمایه‌داری، کرامت انسان و حقوق او، موضوعاتی است که این کتاب به آنها پرداخته است. این کتاب برگرفته از کتاب «الحیاة» جلدهای سوم تا ششم است و در واقع، شرح و تفسیری است بر پاره‌ای از مسائل اقتصادیِ مطرح شده در آن.

 

آیت الله ابراهیم امینی در کتاب «امامت و امامان» بر این نکته اشاره دارد که امامت، یکی از اصول مهم و حیاتیِ اسلام و ضامن پویایی دین و استمرار نبوت است. دوازده امام معصوم (علیهم السلام) نیز اختران درخشانی‌اند که هر کدام در زمانه خویش و با رفتار و گفتار خود، ضرورتِ امامت و پیشوایی معصوم را تجسّم عینی بخشیدند. بوستان کتاب این اثر را برای چهارمین بار در 412 صفحه با قیمت 6 هزار تومان روانه بازار نشر کرده است. این کتاب مباحثی چون صفات امام، اهل‌بیت و عترت در قرآن و احادیث، ادله امامت و معرفی اجمالیِ امامان معصوم(ع) را در چهار فصل مورد بررسی قرار داده است. این اثر، جزء مجموعه عقیدتى «جوان و باورها» با عنوان‏هاى خداشناسى، معاد، پیامبرى و پیامبر اسلام، آشنایى با اسلام، آشنایى با وظایف و حقوق زن، امامت و امامان، جوان و همسرگزینى است.

 

«سیمای آرمانی طلبه در نگاه مقام معظم رهبری» نوشته محمد عالم زاده نوری برای چهارمین بار از سوی انتشارات بوستان کتاب در 192 صفحه با قیمت 2800 تومان منتشر شده است. این دفتر در جست‌وجوی «سیمای آرمانی طلبه» و «نظام‌واره طلبه مطلوب» از بیان و بنان حکیم فرزانه رهبر معظم انقلاب گرد آمده است و به بررسی الگوی جامع شخصیت طلبه، را در ابعاد اخلاقی، علمی و اجتماعی بررسیده است. فصل آخرین این اثر به بایسته‌های اقشار خاص حوزوی؛ مبلغان، محققان و ائمه جماعات اختصاص دارد.

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «حوزه‌های علمیه برای ایفای رسالت تاریخی حوزه در عصر امام خمینی(ره)، ناگزیر باید در نخستین گام، به ترسیم مطلوب‌ها و ایده‌آل‌ها بپردازد و نمونه اعلای طلبه را در ابعاد آموزشی و پرورشی تصویر کند. لازم است نقش طلبه در اجتماع و سهم او در جامعه‌سازی و تاریخ‌سازی، بازتعریف شده، الگوی ناکارآمد گذشته ترمیم یا تکمیل گردد؛ طلبه امروز باید متناسب با نیازهای متغیر این زمان و تحولات شتابندة تاریخی تربیت گردد.»

 

کتاب «زیارت حضرت رضا (ع) به روایت اهل سنت» نوشته محمد محسن مروجی طبسی برای سومین بار در 64 صفحه با قیمت 1100 تومان از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر شد. «زیارت حضرت رضا(ع) به روایت اهل‌سنت» تلاش می کند به صورت کوتاه و گویا گزارش های تاریخی درباره زیارت اهل‌سنت و علاقمندی آنان به زیارت آستان مقدس حضرت رضا (ع) را روایت کند.

 

در بخشی از این کتاب شخصیت ممتاز حضرت امام رضا (ع)، همه بزرگان و موحدان را به کرنش و ستایش ایشان سوق داده است؛ به گونه ای که اهل‌سنت به پیروی از دانشمندان و عالمان خود از اوان قرن سوم هجری، با زیارت آستان مقدس حضرت رضا (ع) علاقه و دوستی خود را ابراز می داشتند و ضمن تبرک به حرم نورانی آن امام همام، برای تقرب به خالق یکتا و برآورده شدن حاجت‌های خود، به آن حضرت توسل می جستند.»

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب‌ها‌‌‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب‌ها را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

 

291/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =