سفر رییس جمهور به لبنان با حاشیه‌های فراوانی همراه بود که متن و حواشی آن حالا در قابل یک کتاب عربی در لبنان منتشر شده است.

21 مهر 1389 (13 اکتبر 2010) نخستین سفر رسمی محمود احمدی نژاد به لبنان آغاز شد که در این سفر با رییس جمهوری، نخست وزیر و رییس مجلس لبنان دیدار و در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و در میدان الرایه (منطقه ضاحیه) در جمع کثیری از مردم به سخنرانی پرداخت.

بسیاری از شخصیت‌های سیاسی لبنان از جمله سمیر جعجع، سیاستمدار مسیحی و مروان حماده از نخستین نمایندگان مجلس لبنان که ابتدا با سفر احمدی نژاد به این کشور مخالف بودند نیز به استقبال وی رفتند. احمدی‌نژاد در جمع استقبال کنندگان، ایران، سوریه، حزب‌الله لبنان و حماس فلسطین را محور مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی نامید.

در 6 آذر همان سال نیز سعد حریری، نخست وزیر لبنان هم در پاسخ به دیدار احمدی نژاد به کشورش، به دعوت محمدرضا رحیمی، سفر 3 روزه‌ای به ایران داشت.

 

سفر رییس جمهور به لبنان با حاشیه‌های فراوانی همراه بود، از جمله وقتی رییس جمهور به جنوب لبنان رفت و با مقامات جنبش مردمی حزب‌الله این کشور دیدار کرد، رژیم صهیونیستی واکنش‌‌هایی نشان داد که حاکی از تلخ‌کامی این رژیم بود.

اما تنها رژیم صهیونیستی نبود که به این سفر تاریخی نگاه خصمانه داشت؛ همزمان با سفر احمدی نژاد به لبنان، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز از این سفر ابراز ناخشنودی کرد و...

 

حالا کتابی شامل جزییات این سفر تاریخی از سوی موسسه خانه کتاب ایران روانه بازار کتاب می‌شود.

آنطور که ایبنا نوشته، علی شجاعی صایین، مدیرعامل این موسسه با اعلام خبر انتشار این کتاب گفت: این کتاب ترجمه‌ای است از کتاب «خادم الشعب» که نسخه اصلی آن به زبان عربی به چاپ رسیده است و ترجمه فارسی این کتاب بزودی برای انتشار آماده می‌شود.

به گفته وی این کتاب به تازگی در لبنان و به زبان عربی منتشر و رونمایی شده است. کتاب«خادم الشعب» به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان تهیه شده و در این کشور انتشار یافته است.

این کتاب مصور، به دیدارها و سخنرانی های سال گذشته رییس جمهور در لبنان و نیز ملاقات های او با اعضای حزب‌الله می پردازد و جزییات سفر احمدی‌نژاد را تشریح می‌کند.

 6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =