ایبنا گزارش داد:

جایزه کتاب ملی آمریکا نامزدهای نهایی راه یافته به رقابت سال 2011 خود را معرفی کرد.
به گزارش سایت رسمی این جایزه، جایزه کتاب ملی آمریکا که در 4 بخش داستانی، غیرداستانی، شعر و ادبیات نوجوانان اهدا می شود، در هر بخش از 5 نامزد و در بخش ادبیات نوجوانان از 6 نامزد نهایی نام برده است.

 

راه یافتگان به هر یک از بحش ها چنین معرفی شده اند:
در بخش داستانی اندرو کریواک برای کتاب «اقامت موقت» از انتشارات بلو و لیترری پرس، تئا اوبرت برای کتاب «همسر ببر» از انتشارات رندوم هاوس، جولی اوتسوکا برای کتاب «بودا در اتاق زیر شیروانی» از انتشارات ناپف، ادیت پرلمن برای کتاب «دید دو چشمی» از انتشارات دانشگاه کارولینا و یاسمین وارد برای کتاب «نجات استخوان ها» از انتشارات بلومزبری انتخاب شده اند.

 

در بخش غیرداستانی دبورا بیکر بری کتاب «تبدیل: داستان تبعید و افراط گرایی» از انتشارات گری وولف، مری گابریل برای کتاب «عشق و سرمایه: کارل و جنی مارکس و تولد یک انقلاب» از انتشارات لیتل براون کمپانی، استفن گرین بلت برای کتاب «چطور جهان مدرن شد» از انتشارات نورتون کمپانی، منینگ مارابل برای کتاب «مالکوم ایکس: زندگی یک انقلاب» از انتشارات وایکینگ، لورن ردنیس برای کتاب «رادیواکتیو: ماری و پیر کوری، داستان یک عشق و غبار اتمی» از انتشارت هارپر کالینز به عنوان نامزد انتخاب شدند.

 

در بخش شعر نیکی نینی برای کتاب «سد شدن و خرد کردن» از انتشارات دانشگاه نورت وسترن، یوسف کومونیاکا برای کتاب «نیمکت آفتاب پرست» از انتشارات فارر، اشتراوس و گیروکس، کارل فیلیپس برای کتاب «سایه دوگانه» از انتشارات فارر، اشتراوس و گیروکس،


آدرین ریچ برای کتاب «امشب هیچ شعری ارایه نمی شود» از انتشارات نورتون کمپانی و بروس اسمیت برای کتاب «عبادت» از انتشارات دانشگاه شیکاگو 5 نامزد راه یافته به این بخش هستند.

 

در بخش کتاب نوجوانان 6 نامزد راه یافته شامل این اسامی است: فانی بلینگزلی برای کتاب «هماهنگ با دیگران» از انتشارات دیل بوکز، دبی دال ادواردسون برای کتاب «اسم من آسان نیست» از انتشارات مارشال کوندیش، تانا لایی برای کتاب «خارج از دورن و بازگشت دوباره» از انتشارات هارپر کالینز، آلبرت مارین برای کتاب «فلش و خون» از انتشارات ناپف، لورن میراکل برای کتاب «درخشش» از انتشارات آمولت، گری دی.اشمیت برای کتاب «تایید برای حالا» از انتشارات کلاریون انتخاب شدند.

 

شصت و دومین مراسم اهدای جایزه کتاب ملی آمریکا در تاریخ 16 نوامبر (26 آبان) در نیویورک برگزار می شوند. در این مراسم جان اشبری، شاعر سرشناس مدال تاثیرگذاری در ادبیات آمریکایی را نیز از سوی بنیاد کتاب ملی دریافت می کند. میشل کاپلان بینانگذار نمایشگاه بین المللی کتاب میامی نیز جایزه مشارکت فوق العاده در مجامع ادبی آمریکا را دریافت می کند.

 

به گفته سایت این جایزه، این نامزدها با بررسی 1223 کتاب ارایه شده انتخاب شده اند. در بخش داستانی 315 کتاب، در بخش غیرداستانی 441 کتاب، در بخش شعر 189 کتاب و در بخش ادبیات نوجوانان 278 کتاب به دبیرخانه این جایزه ارسال شده بودند.

 

این جایزه از سال 1950 شروع به کار کرده و برترین نویسندگان آمریکا هر سال این جایزه را دریافت کرده‌اند. ارزش این جایزه نه به خاطر ارزش مالی آن بلکه به خاطر استقبال و فروشی است که هر یک از این آثار با آن روبه رو خواهند شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =