ایسنا نوشت:

سومین نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع زن و خانواده با شرکت محققان و استادان دانشگاهی و حوزوی بزودی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

فراخوان مقالات این نشست شامل محورهای علمی نشست و دستورالعمل تدوین مقالات در تیر ماه سال جاری به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی ارسال شد و متعاقباً وبگاه نشست برای اطلاع رسانی و دریافت مقالات به صورت الکترونیکی در آدرس www. dnar. ir فعال شد.

تا این تاریخ استقبال شایسته‌ای از سوی استادان و محققان حوزه زن و خانواده از نشست بعمل آمده و مقالات زیادی به دبیرخانه نشست واصل شده و از هفته جاری کار داوری علمی مقالات به صورت ناشناس (عدم اطلاع داوران از مشخصت مولفان مقالات) و با مشارکت اعضای هیات علمی و محققان شناخته شده این حوزه پژوهشی آغاز شده است. توجه به محورهای علمی نشست، نوآوری پژوهشی و ارائه دیدگاه جدید و نکات بدیع، راهگشایی و کاربردی بودن، کیفیت نگارش و عدم انتشار قبلی، اهم معیارهای پذیرش مقالات را تشکیل می‌دهد. مقالات پذیرفته شده در کتاب نشست به چاپ خواهد رسید و همزمان با آغاز نشست در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت. برترین مقالات پذیرفته شده بر اساس نتایج داوری برگزیده می‌شود و در طول برگزاری نشست به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

با توجه به محورهای اعلام شده نشست انتظار می‌رود موضوعات مهمی شامل جایگاه و سهم زنان در پیشرفت همه جانبه کشور، مسائل و مظلومیت‌های زنان در ایران و راه‌های مواجهه صحیح با آن‌ها، حقوق و مسوولیت‌های فردی و اجتماعی زنان از منظر اسلام، نقد بنیان‌های فمنیسم و وجه ایران آن، بررسی فقهی مسائل زنان و خانواده و آسیب‌شناسی نهاد خانواده و راه‌های تقویت آن در ایران مورد بررسی نشست قرار گیرد.

دبیرخانه نشست اندیشه‌های راهبردی هم چون دو نشست قبلی به عنوان مسئول برگزاری نشست از همکاری ارزنده شخصیت‌های علمی ذیربط برخوردار است و بسیاری از مراکز علمی از طریق اعضای هیئت علمی خود و به واسطه مقالاتی که ارسال نموده‌اند در این رویداد عالی علمی مشارکت فعال دارند.

نظر به تقاضای زیاد برای تمدید، مهلت ارسال مقالات، این مهلت تا روز چهارشنبه 27/7/90 تمدید‌ شد.

/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =