طرح احیای عرصه های معدنی سنگان خواف ناکافی است

فرماندار خواف گفت: طرح بوته کاری و احیا عرصه های معدنی انجام شده اما ناکافی است.

به گزازش خبرآنلاین از خراسان، مهدی عباسپور در جریان بازدید از طرح بوته‌کاری و احیا عرصه های معدنی یکی از مجموعه های صنعتی و معدنی گفت: این مجموعه معدنی در سنوات گذشته اقدام به تسطیح و احیاء ۱۱۵ هکتار اراضی برداشت شده کرده بود که همچنین با این طرح جدید ۱۴۹ هکتاری نهالکاری که در سال جاری در حال انجام شده است میزان تسطیح و احیاء را به ۲۶۴ هکتار رسانده است.

وی افزود: بخشی از این عرصه ها توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری از محل اعتبارات یک درصد فروش معادن و بخشی از دیگر توسط تعهدات مجموعه معادن مذکور در احیاء عرصه های معدنی با دو گونه تاغ و اسفناج‌وحشی انجام شده است که پس از سه سال و به مرور با چرای سبک در اختیار بهره‌برداران مراتع قرار می‌گیرند.

فرماندار خواف ادامه داد: اراضی برداشت شده و باطله های معادن باید تسطیح ، احیاء و پس از استقرار در اختیار بهره برداران مراتع قرار گیرد.

عباسپور بیان کرد: این طرح انجام شده اقدامی خوب ولی به نسبت سطح تخریب شده مراتع ناکافی است‌ که‌ باید معادن وظیفه‌مندی خود را در توجه به مسائل محیط‌زیست و منابع طبیعی بدانند.

وی تصریح کرد: معادن پلاسری سنگان شهرستان خواف برنامه ریزی خود را راستای تسطیح باطله ها و احیاء عرصه های معدنی هر چه سریعتر عملیاتی کنند

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1779612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =