چرا هواداران استقلال می‌گویند نکونام؟

هواداران استقلال امیدوارند با حضور نکونام ثبات به این باشگاه بازگردد.

سپهر ستاری؛ جواد نکونام مدت طولانی در مربیگری نبوده اما در همین چند سال به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کرده است. از صعود با نساجی به لیگ برتر بعد از 24 سال تا کسب جام حذفی با فولاد. آنها در فینال حذفی استقلال را بردند و در سوپر جام هم با شکست پرسپولیس دومین جام را به دست آوردند. نکونام دو بار فولاد را به آسیا برد که یک بار در مرحله گروهی حذف شدند و بار دوم به جمع 8 تیم برتر آسیا رفتند. فولاد در کل تاریخ خود قبل از نکونام دو جام و بعد از این مربی هم دو جام کسب کرد. هواداران استقلال به شدت خواهان حضور این مربی هستند و به نظرم می رسد مزیت‌هایی که این انتخاب دارد باعث شده تا اقبال عمومی از او خواب باشد...
مرور می کنیم مزیت های حضور نکونام را.


1-حضور بازیکنان نامی در استقلال. بدون شک نکونام با توجه به رابطه بسیار نزدیکی که با بازیکنان دارد و همچنین به دلیل وجهه‌اش در فوتبال ایران، می‌تواند راحت تر ستاره ها را به استقلال بیاورد. خیلی از بازیکنان نامی از جمله بازیکنان تیم ملی هم دوست دارند با او همکاری کنند. در روزهای اخیر بعضی رسانه ها از ابراز تمایل بعضی ستاره ها به حضور در نکونام استقلال خبر داده‌اند.
2-نکونام در فولاد توانست امکاناتی حرفه‌ای برای این باشگاه بسازد. این اتفاق با کمک مدیر فولاد یعنی سعید آذری رخ داد. فولاد خوزستان در حال حاضر یکی از مجهزترین باشگاههای ایران است. آنها سالن وزنه دارند. همچنین در کنار رختکن‌شان جکوزی و حوضچه آب سرد تعبیه شد تا بازیکنان بتوانند به راحتی ریکاوری کنند. وضعیت زمین چمن های تمرینی هم با حضور نکونام بهبود پیدا کرد. رختکن های باشگاه سر و سامان گرفت. با تلاش نکونام و تاکید او به ترمیم هتل فولاد، مدیران نیز این پروژه را جلو بردند. به زودی این باشگاه دارای هتلی شیک خواهد بود تا دیگر از کمپ خود خارج نشوند. بدون شک نکونام در استقلال نیز تلاش خواهد کرد تا کمپ حجازی را سر و سامان دهد. او تاکید زیادی به بهبود امکانات پزشکی، فیزیوتراپی و تمرینی استقلال دارد.


3-نکونام به دلیل ارتباط نزدیک با فوتبال اسپانیا، قصد دارد پلی برای انتقال علم فوتبالی به استقلال باشد. او در فولاد نیز توانست از این امتیاز بهره بگیرد. نکونام قصد دارد دستیارانی زبده از جمله یوسو به کادرش اضافه کند. یوسو یکی از بهترین مربیان بدنسازی است که نزدیک به 15 سال در باشگاه اوساسونا فعالیت داشت. مثلا او دو و سه فصل قبل به دلیل ارتباطاتی که در اسپانیا داشت توانست رژیم غذایی رئال را در فولاد پیاده‌سازی کند که اتفاقا با موفقیت همراه بود. او قصد دارد در استقلال هم تا می‌تواند از این ارتباطات در جهت کمک به تیمش بهره بگیرد.


4-با حضور نکونام قطعا استقلال کاهش هزینه خواهد داشت. فصل گذشته رسانه‌ها درباره استقلال اطلاعاتی دادند که نشان از هزینه‌های اضافه در تیم داشت. در موضوع جذب بازیکن قراردادهایی امضا شد که همین حالا برای مدیریت باشگاه شگفت انگیز است. نکونام بدون شک می‌تواند روی رقم خریدهای جدید اثرگذار باشد.
فصل گذشته استقلال همه جوره پر هزینه بود. موضوعی که حتی فتح‌الله زاده را عاصی کرده بود. بدون شک حضور نکونام می‌تواند این هزینه‌ها را کاهش دهد. همچنین تیم به شکل حرفه‌ای‌تری کارش را پیش ببرد. مثلا بازیکنان در رژیم غذایی خود چیزهایی را گنجانده بودند که با تمرین حرفه‌ای مغایرت داشت. این هم به دلیل عدم کنترل درست کادر فنی بود. نکونام روی رعایت رژیم غذایی و تمرینی تاکید فراوانی دارد. او قصد دارد نظم و انضباط فولاد را به استقلال هم بیاورد.


5-نکونام نیروی جوانی است که برای کارش زمان می‌گذارد. او درگیر هیچ بیزینس دیگری نیست و تمام تمرکزش را روی فوتبال گذاشته. او در فولاد معمولا ساعت 9 صبح در دفتر خود حاضر بود و بعد از تمرین نیز جلسات فنی را برگزار می‌کرد. گاهی جلسات فنی آنها تا پاسی از شب ادامه پیدا می‌کرد. نزدیکان نکوینام می‌گوید او جدیت عجیبی در کار دارد و همواره تلاش می‌کند تا این حس را در اطرافیان خود نیز تقویت کند. به همین دلیل بود که فولاد او به تیمی سرسخت تبدیل شده بود.


6-یکی از مشکلات عدیده استقلال در دهه های گذشته بازیکن سازی بوده است. این انتقاد همواره به باشگاه وارد بوده است. نکونام در فولاد با حمایت از بازیکنانی چون حردانی، حزباوی، نجاریان، آغاسی و... توانست نسل خوبی از فوتبالیست‌های اهوازی را به تیم ملی معرفی کند. او همچنین بعضی بازیکنان از جمله شیری، رضاوند، احمدزاده و... را در فولاد احیا کرد. بدون شک یکی از اهداف بلند مدت نکونام تقویت قدرت سازندگی باشگاه است.

7-پرسپولیس به دلیل ثبات به موفقیت رسید و استقلال دقیقا عکس این راه را رفت. نکونام جزو مربیان جوانی است که هواداران امیدوارند با حضورش ثبات را به استقلال بیاورد. حضور 4 ساله او در فولادی که معمولا نهایتا یک فصل یا چند ماه میزبان مربیان است، نقطه امیدی در این زمینه به حساب می‌آید. استقلالی‌ها امیدوارند با نکونام به ثبات برسند.


8-نکونام راه بردن را بلد است. او در سه بازی گذشته خود به پرسپولیس نباخته و حاصل این بازی‌ها دو برد(فینال سوپرجام و بازی برگشت لیگ) و یک مساوی(بازی رفت لیگ) بوده است. او در فینال حذفی هم استقلال برد و دو بار متوالی هم دو بر یک این تیم را شکست داد. سپاهان هم همواره به سختی می‌توانست مقابل فولاد نتیجه بگیرد. نکونام سال گذشته در اصفهان سپاهان را یک بر صفر برد. در بازی برگشت هم می توانست با اختلاف این تیم را ببرد ولی به دلیل یک گل به خودی بازنده شد. هواداران استقلال امیدوارند با حضور نکونام این تیم بعد از نزدیک به 6 سال و 14 بازی بتواند در دربی برنده باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1779195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارمین IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    9 4
    دقیقا چون میدونن استقلال با نکونام به ثبات میرسه و خواسته هوادار استقلال سرمربی شدن نکونامه باهاش مخالفت میکنن اتفاقی که تو این چندسال زیاد برای استقلال افتاده
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    3 2
    حجت کریمی قصدش خراب کردن اوضاع استقلاله واگر این مدیر بی لیاقت در راس کار باشه استقلال سال بعد جز گزینه های سقوط به لیگ یک خواهد بود
  • ع ق QA ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    1 0
    حالا خوشخوشانشونه اخر فصل اونا سنگ می زنن
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 5
    با نكونام بدون نكونام حالا حالاها از اون زير ميرا در نميان
  • داداشی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 0
    علت اینکه استقلالی ها تلاش دارند نکونام بیاد استقلال اینه بتونه پرسپولیس و ببره چون نکونام و دستیاراش استاد ضد فوتبال هستند و الا منصوریان و رحمتی خیلی بهتر از نکونام هستند.
  • محسن IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 0
    ترس از استقلال قوی و مقتدر باعث مخالفت با حضور نکونام شده
  • h IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 0
    سلام همیشه مشگلات برای استقلال هست چه گناهی کردیم که طرفدار این تیم شدیمه. اگه نمیخواین باشه کلا این تیم منحل کنین ما هم حرص نخوریم.به سوگلی برسین قهرمان آسیا بشه. ولی مرد باشین این کار بکنین دگه از کثافت کاری این لیگ خسته شدیمه هر سال و همیشه استقلال یا مربی نداره یا مدیر عامل نداره. الان این سرپرست بی عرضه چکار می تونه برا استقلال بکنه.ما استقالی ها غیرت نداریم وگرنه حق استقلال پس می گرفتیم.