تغییر کاربری مجتمع اشتغال‌‍زایی معلولان هرمزگان به مرکز تفریحی

مدیر کمپین معلولان گفت: مدیریت جدید بهزیستی استان هرمزگان ادعا کرده که سازمان بهزیستی کشور در نظر دارد در مجتمع شهید عیسی کریمی مجموعه‌ای رفاهی و تفریحی احداث کند، این درحالیست که این‌ مجتمع سال ۱۳۹۵ به جامعه معلولین هرمزگان واگذار شده است. (عکس‌های گزارش آرشیوی است.)

رویا بابایی: مدیر کمپین معلولان از تصمیم عجیب رئیس سازمان بهزیستی کشور مبنی بر تبدیل مجتمع مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی شهید عیسی کریمی هرمزگان به مجتمع تفریحی و رفاهی کارمندان بهزیستی خبر داد.

بهروز مروتی در این‌باره به خبرآنلاین گفت: مجتمع شهید عیسی کریمی یکی از املاک بهزیستی استان هرمزگان است که از حدود ۱۰ سال پیش تاکنون متروکه و بلااستفاده مانده بود.

وی افزود: این مجتمع در سال ۱۳۹۵‌ با نظر مثبت رئیس وقت سازمان بهزیستی کشور طی تشریفات قانونی و با هدف تأسیس مرکز حرفه‌آموزی و کارآفرینی به همراه خدمات مددکاری و سایر فعالیت‌های منجر به اشتغال معلولین به جامعه معلولین استان هرمزگان واگذار شده بود و جامعه معلولین استان هرمزگان نیز از سال‌ ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ امور مربوط به بازسازی، مرمت و نوسازی این مجتمع را پیش برده بود.

به گفته مروتی اصلاح زیربنایی شبکه برق، شبکه آب، اتصال به فاضلاب شهری، بازسازی و مرمت کارگاه‌های آموزشی و تولیدی، ساخت پلاتوی مجهز برای هنر درمانی، بازسازی کلاس‌های آموزشی، تجهیز کارگاه‌های تولیدی و کلاس‌های آموزشی و... از جمله اقدامات جامعه معلولین استان هرمزگان در مجتمع شهید عیسی کریمی است که بارها مورد تقدیر مسئولان استان هرمزگان نیز قرار گرفته است.

مروتی ادامه داد: همچنین یک معارض حقیقی با استفاده از غفلت بهزیستی هرمزگان برای این مجتمع سند تک برگ دریافت کرده و ادعای تملک آن را داشت که با پیگیری مشترک مدیریت اسبق سازمان بهزیستی و جامعه معلولین استان هرمزگان از طریق مراجع قضایی و دادستان، این‌ سند باطل و سند جدید صادر شد.

تغییر کاربری مجتمع اشتغال‌‍زایی معلولان هرمزگان به مرکز تفریحی

وی افزود: اما متأسفانه آغاز به کار کارگاه‌های تولیدی با شیوع ویروس کرونا همزمان و فعالیت‌ها تا دو سال متوقف شد اما پس از رفع کرونا، مدیریت جدید بهزیستی استان هرمزگان ادعا کرده که سازمان بهزیستی کشور در نظر دارد در مجتمع مذکور مجموعه‌ای رفاهی و تفریحی احداث کند، این درحالیست که این‌ مجتمع سال ۱۳۹۵ به جامعه معلولین هرمزگان واگذار شده و این مجموعه برای بازسازی آن سه سال وقت و هزینه گذاشته است‌.

به گفته مروتی مجتمع شهید عیسی کریمی با هدف آموزش رایگان و اشتغال معلولان بنا شده و در مهارت‌آموزی، اشتغال و کارآفرینی برای معلولان قابلیت بالایی دارد و در صورت استفاده از تمام ظرفیت و امکانات موجود در این مجتمع و ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری برای علاقمندان، پتانسیل اشتغالزایی مناسبی برای معلولان به وجود خواهد آمد.

این فعال حوزه معلولان همچنین اضافه کرد: تغییر کاربری این مجتمع از اشتغال‌زایی به تفریحی آن هم‌ در این برهه زمانی که معلولان بیش از هر زمان‌ به توانمندسازی، اشتغال و برخورداری از درآمد نیاز دارند نه تنها توجیهی ندارد بلکه کم‌لطفی به این طیف است‌ و هر گونه تغییر کاربری مجتمع علاوه بر بیکاری جمعی از معلولان شاغل در آن، تبعات اجتماعی در برخواهد داشت.

مروتی اخلال در روند کار مجتمع شهید عیسی کریمی را مصادف با تعطیلی مجدد کارگاه‌های آموزشی و تولیدی خواند و گفت: با این تصمیم قطعا معلولان مهارت‌دیده و آماده به کار سکوت نخواهند کرد.

وی حمایت از مراکز حرفه‌آموزی و کارآفرینی معلولان زیر نظر تشکل‌های فعال غیردولتی را در افزایش اشتغال معلولان موثر دانست و با توجه به هزینه‌های انجام شده‌ در مجتمع شهید کریمی و نوسازی و بهسازی آن‌ خواستار تداوم مهارت‌آموزی معلولان در آن شد.

مدیر کمپین معلولان همچنین هر گونه تغییر در اداره و مدیریت مجتمع شهید عیسی کریمی را زمینه‌ساز واکنش تند تشکل‌های غیردولتی عنوان کرد و گفت: تصمیم اخیر رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد این مجتمع مورد مخالفت شدید نمایندگان مجلس و استاندار است بااین‌ حال قادری بر این خواسته خود پافشاری دارد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1778832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =