۰ نفر
۳۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۳

به گفته دبیر دهمین جشن خانه موسیقی احتمالا امسال این جشن برگزار نمی‌شود.

دو سالی بود که برگزاری جشن خانه موسیقی در آخرین فرصت ممکن و با برنامه یکی دو هفته‌ای برگزار می‌شد اما به هر حال برگزار می‌شد؛ امسال شنیده‌ها حکایت از احتمال برگزار نشدن جشن خانه موسیقی دارد. در آستانه 9 مهرماه روز جهانی موسیقی در حالی که در بسیاری از کشورها برنامه‌های متعدد و متنوعی در این روز اجرا می‌شود، در کشورما انگار قرار نیست شاهد اتفاق ویژه‌ای باشیم، چرا که همیشه تنها برنامه مخصوص این روز جشن خانه موسیقی بود و تنها متولی آن هم خانه موسیقی که آن هم انگار انگیزه‌ای برای برگزاری این جشن ندارد و دلیلش هم شاید بی‌ربط به غیبت مدیران وزارت ارشاد در اختتامیه این جشن در دوره‌های قبل نباشد!

اظهارات حمیدرضا نوربخش دبیر دهمین جشن خانه موسیقی حکایت از عدم برگزاری این جشن دارد چرا که مدیران خانه موسیقی در تعطیلات تابستان و به دلایل مختلف جلسه‌ای نداشتند که بخواهند برای این جشن برنامه‌ریزی کنند. تنها اقدامی که برای جشن دهم خانه موسیقی انجام گرفته، انتخاب دبیر این جشن است که این دبیر هم امیدی به برگزاری جشن ندارد.

روزجهانی موسیقی، سالروز تأسیس خانه موسیقی نیز هست و همین می‌توانست بهترین بهانه باشد برای تداوم برگزاری جشن خانه موسیقی اما در یکی‌دو سال گذشته به دلیل همزمانی این روز با ماه مبارک رمضان این جشن به تاریخ دیگری موکول شده است با این همه برگزار‌کنندگان این جشن 9 دوره را با همه کمی و کاستی‌ها به صورت مرتب برگزار کرده و حتی دو دوره گذشته این جشن طی یک هفته برپا شده است، اما امسال در حالی که مهر از راه رسیده و کمتر از 10 روز مانده تا روز جهانی موسیقی، هنوز برنامه مشخصی برای برگزاری دوره دهم ارائه نشده است. بنابراین احتمال برگزار نشدن جشن منطقی به نظر می‌رسد.

حمیدرضا نوربخش که عضو هیأت‌مدیره‌ خانه‌ موسیقی هم هست، درباره چند ‌و ‌چون برگزاری این دوره از جشن خانه موسیقی گفت: «هنوز مدیریت تصمیم به برگزاری نکرده و به احتمال زیاد جشن دهم برگزار نخواهد شد. در این مدت هیأت‌مدیره‌خانه‌ موسیقی به‌واسطه‌ سفر بعضی اعضا و نیز تعطیلی تابستانی، هنوز تشکیل جلسه نداده و بر این اساس همچنان تکلیف برگزاری جشن دهم خانه موسیقی مشخص نیست.»

دبیر دهمین جشن خانه‌ موسیقی اعلام کرده که اولین جلسه هیأت‌مدیره هفته آینده تشکیل می‌شود و این اولین جلسه هیأت‌مدیره بعد از دوماه است. به اعتقاد نوربخش حتی اگر در این جلسه اعضا به این نتیجه برسند که جشن برگزار بشود، حتماً برگزاری آن در تاریخ 9 مهرماه مصادف با روزجهانی موسیقی میسر نخواهد شد. به نظر می‌رسد این برداشت نوربخش از اوضاع فعلی چندان دور از واقعیت نباشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 17778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • يك عضو خانه موسيقي IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۱
    0 0
    ببخشيد ولي در سايت خانه موسيقي امده است كه اولين جلسه خانه موسيقي دو هفته قبل برگزار شده بود. از قرار اقاي نوربخش به قدري سرشان شلوغ است كه سايت خانه را هم نمي خوانند. تازه تعطيلي جلسات هيئت مديره چه ربطي به عدم برگزاري جشن خانه دارد.ايشان دبير بود و از طرف هيئت مديره به عنوان دبير تعيين شده بود و بايد ترتيبات اين جشن را انجام مي‌داد.