کارل پسر بچه 10 ساله و ضعیفی است که قادر نیست که از رختخواب خارج شود. او برادر 13 ساله شجاع و زیبایی به نام یوناتان دارد. کارل که متوجه مریضی وحشتناک خود هست از یوناتان درباره مرگ می‌پرسد و یوناتان می‌گوید بعد از مرگ، آنها به نانگیلیا خواهند رفت.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «دره گل سرخ» نوشته آسترید لیندگرن با ترجمه دکتر عزیزالله قوطاسلو و ویراستاری محمدرضا سرشار در 299 صفحه با قیمت  5500 تومان از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد. رمان «دره گل سرخ»؛ مشهورترین اثر این نویسنده سوئدی آسترید لیندگرن درباره زندگی پس از مرگ است.

رمان «دره گل سرخ» درباره دو برادر به نام‌های یوناتان و کارل شیردل است. کارل پسر بچه 10 ساله و ضعیفی است که قادر نیست از رختخواب خارج شود. او برادر 13 ساله شجاع و زیبایی به نام یوناتان دارد. کارل که متوجه مریضی وحشتناک خود هست از یوناتان درباره مرگ می‌پرسد و یوناتان می‌گوید بعد از مرگ، آنها به نانگیلیا خواهند رفت. بعد از مدتی یوناتان در آتش سوزی و کارل در اثر مریضی جان خود را از دست می دهند و در دره آلبالو در نانگیلیا با یکدیگر ملاقات می کنند. در این سرزمین لباس ها و نحوه زندگی مردم مثل قرون وسطی است. یوناتان و کارل تصمیم دارند به مردم دره گل سرخ کمک کنند تا از دست تنگیل و اژدهای او کاتلا رهایی یابند و ماجراهای آنها در این سرزمین افسانه ای شروع می شود. نبرد نیکی و بدی....

 

این رمان آکنده از مفاهیمی همچون عشق، محبت، شجاعت، مبارزه با پلیدی‌ها است و نویسنده با خلاقیت اعجاب انگیز و پر احساس دنیای پس از مرگ را برای نوجوانان بیان کرده است.

 

پیش از این، سریالی با اقتباس از همین رمان ساخته و در ایران هم از تلویزیون پخش شده است.

 

لیندگرن در سال 2002 درگذشت و بعد از مرگش، دولت سوئد برای گرامی‌داشت خاطره او «جایزه یادبود آسترید لیندگرن» را بنیاد نهاد. این جایزه، که مبلغ آن بالغ بر 5 میلیون کرون سوئد است، بزرگ‌ترین جایزه نقدی جهان در رابطه با ادبیات کودک و نوجوان به حساب می‌آید.

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب‌‌‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام GB ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
    3 0
    بسیاری از دهه پنجاهی ها با این سریال خطره دارند. ای کاش بیشتر وقت می گذاشتید و بهتر این کتاب را معرفی می کردید.
  • سید محمدرضا حسن زاده IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    0 1
    یکی از محبوب ترین زمان های دوران نوجوانی من همین کتاب است. میشود برای شهرستانی ها نیز ارسال کنین؟؟؟
  • بی نام US ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 1
    از کجا کتابو تهیه کنیم روزان