نزهت بادی

هرچند خیلی‌ها استیو جابز را به عنوان یکی از خلاق‌ترین و تاثیرگذارترین افراد در حوزه فن‌آوری در دوران معاصر می‌شناسند و بیش از هر چیزی او را به عنوان پدیدآورنده برند اپل به یاد می‌آورند، اما مهم‌ترین چیزی که خاطره جابز را برای امثال ما عزیز می‌کند، پیوندش با کمپانی انیمیشن پیکسار است، همان شرکتی که انیمیشن‌های دوست‌داشتنی چون «داستان‌ اسباب‌بازی»، «شرکت هیولاها»، «ماشین‌ها»، «پیدا کردن نمو»، «شگفت‌انگیزها»، «راتاتویی» و «وال-ای» را به ما هدیه کرد.
با اینکه همه فکر می‌کنند این انیمیشن‌ها به کمک خلاقیت و نوآوری افرادی چون جان لسه‌تر، اد کتمول و اندرو استنتن ساخته شده، اما جسارت، بلندپروازی و تجربه‌گرایی جابز به عنوان مدیر و حامی کمپانی زمینه مناسب برای ظهور چنین استعدادهایی را فراهم کرد و منجر به گسترش و پخش جهانی آن شد.
جابز در دوران ما آدم مهمی بود و کارهای بزرگی کرد و تحولات زیادی در دنیای فناوری به وجود آورد، اما چیزی که اسطوره او را ساخت این بود که فکر نمی‌کرد فقط با ابزارهای تکنولوژیکی مثل آی پد و آی فون و مک بوک می‌توان دنیا را تکان داد و در آن تغییر ایجاد کرد، بلکه از ته دل اعتقاد داشت که با موجودات خیالی انیمیشن‌ها هم می‌توان قلب جهان را تسخیر کرد و دنیای بهتری ساخت.
درواقع تاثیری که انیمیشن‌های شرکتش بر دنیای ما گذاشتند، نه تنها کمتر و کوچکتر از اختراعات و ابداعات صنعتی‌اش نبود، بلکه به همان اندازه و شاید بیشتر از آن، راه‌های تازه‌ای به رویمان گشودند، پیشنهادهای بهتری برای زندگی کردن دادند و نگرش عمیق‌تری را نسبت به دنیای پیرامونمان در ما شکل بخشیدند.
 
بر خلاف چیزی که به نظر می‌رسد، دلیل موفقیت جابز اصلا چیز پیچیده و مبهمی نیست، نبوغ، خلاقیت و نوآوری در این جریان نقش مهمی دارد، اما مهم تر از آن ایمانی بود که نسبت به درستی کارهایش داشت و لذتی که از انجام آن‌ها می‌برد.
وقتی کمپانی پیکسار را از جرج لوکاس خرید مطمئن بود به وسیله آن همان تحولاتی را می‌تواند در دنیا ایجاد کند که با شرکت اپل انجام می‌داد و در چنین مسیر دشواری چه چیزی مهم‌تر از اینکه آدم به کاری که انجام می‌دهد اطمینان داشته باشد و نسبت به آن دچار تردید و ترس نشود.
شاید رمز کارش این بود که آدم‌ها را دوست داشت و دلش می‌خواست با کارهایش آن‌ها را خوشحال کند و زندگی بهتری برایشان بسازد. به همین دلیل در هر جایی قرار می‌گرفت و دست به هر کاری می‌زد، به نتیجه می‌رسید و دستاوردهای بزرگی به دست می‌آورد.
چه زمانی که در دنیای تکنولوژی و فناوری زندگی را برای مردم راحت‌تر می‌کرد و موجب پیشرفت و توسعه آن‌ها می‌شد و چه زمانی که با انیمیشن‌های جذابش دنیا را سرگرم می‌کرد و زندگی را برایشان لذت‌بخش.
اگر آدم‌هایی مثل استیو جابز می‌توانند کارهای بزرگ کنند و به تجربه‌های جدیدی دست یابند، برای این است که معتقدند یک قدم جلوتر از جایی که ایستاده‌ایم، حتما جای بهتری است. پس قدم‌هایشان را بلندتر برمی‌دارند، از مرزها می‌گذرند، وارد قلمروهای ناشناخته می‌شوند و دنیای پیرامونشان را گسترش می‌دهند و بزرگتر می‌کنند.

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =