۰ نفر
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
انجام  پایش آب در هفت نقطه شهرکرد

ایرنا نوشت :مدیرکل استاندارد استان چهارمحال وبختیاری گفت: پایش آب در هفت نقطه شهرکردانجام گرفت وهیچ‌گونه آلودگی میکروبی در آن شناسایی نشد.

مهدی پژوهش روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: کشور ما در حوزه صادرات محصولات دارای نشان حلال، طی سال‌های گذشته عملکرد مناسبی نداشت اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم این مهم بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

وی مقابله با کم‌فروشی را از دیگر رسالت‌های سازمان استاندارد اعلام کرد و گفت: میزان کم‌فروشی در کشور به‌طور میانگین ۳۹ درصد است این در حالی است که این میزان در استان خیلی ناچیز و کمتر از پنج درصد است که با تذکر و اخطار مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری تدوین یک مورد استاندارد بین‌المللی در استان را از مهمترین اقدامات این اداره کل طی یکسال اخیر برشمرد و افزود: پایش خدمات در هشت حوزه خدماتی هتل ها، مهمانسراها، میدان میوه و تره‌بار، پایانه‌های مسافربری، بهزیستی، مدارس و قالی‌شویی، ایجاد آزمایشگاه برای محصولات خاص، کسب جایزه ملی کیفیت و نشان حلال از دیگر توفیقات استان طی سال گذشته بوده است.

پژوهش تصویب بسته تحولی و اجرای آن از اردیبهشت امسال به مدت یکسال را از مهمترین اقدامات کشور و استان در حوزه استاندارد عنوان کرد و گفت: این بسته ۴۶ بند دارد و افزایش کمی و کیفی تولیدات، پایداری رشد تولید کیفی و نظارت بر تولیدات و ارائه خدمات را مهمترین هدف خود قرار داده است.

وی حفظ ایمنی، بهداشت و سلامت را مهمترین هدف استاندارد از انجام نظارت های خود برشمرد و افزود:انجام این رسالت رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

پژوهش همکاری مراکز دانشگاهی و علمی برای ارتقای استاندارد محصولات تولیدی و خدماتی را خواستار شد و گفت: اگر بخواهیم ضریب ارتقای کیفیت محصولات و افزایش صادرات کشور را افزایش دهیم می طلبد تا به بحث استاندارد و مشارکت مراکز علمی توجه بیشتری شود.

وی همچنین از دریافت مجوز اولیه پژوهشگاه آب و محیط‌زیست در استان خبر داد و گفت: همچنین نمایندگی استاندارد بروجن که از سال ۹۱ تاکنون معطل مانده بود احیا شده و تا قبل از مهرماه راه اندازی می‌شود.

پژوهش از نظارت این اداره‌کل بر کیفیت آب شهرکرد در پی شکل‌گیری کدورت آن، خاطرنشان کرد: پایش آب در هفت نقطه انجام گرفت که هیچ‌گونه آلودگی میکروبی در آن شناسایی نشد.

وی نظارت بر پارک‌های بازی و شهربازی‌ها را از دیگر وظایف اداره کل استاندارد برشمرد و گفت: وسایل بازی ۱۵ پارک غیراستاندارد است که با همراهی دادستان شهرکرد به شهرداری تذکر داده شده است.

گفتنی است ، در حال حاضر در این استان ۹۲۶ واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰طرح با سرمایه‌گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر است که در برخی محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1776373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =