حادثه مرگ آمنه زنگنه، دانشجوی ورودی سال 1389 دانشگاه امیرکبیر تهران در مقطع کارشناسی ارشد رشته پلیمرهنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

زهرا تالانی: ماجرایی که تاکنون روایت شده، چنین است؛ او از نمازخانه دانشگاه که به دلیل نبود خوابگاه در آنجا اسکان داشت، به حمام دانشگاه امیرکبیر مراجعه می کند و بعد از حدود سه ساعت یکی از دانشجویان او را در وضع بیهوشی در کف حمام یافته و با کمک سایر دانشجویان آمنه به بهداری منتقل می کند.
در معاینه اولیه علت بیهوشی گاز گرفتگی اعلام می شود؛ استنشاق گاز متصاعد شده از اسیدی که مسوولان فنی دانشگاه برای باز کردن گرفتگی لوله های فاضلاب در لوله ها ریخته بودند.

البته آنهااین موضوع را به دانشجویان اعلام نکرده بودند و آمنه و سایر دانشجویان بدون اطلاع از این موضوع از حمام استفاده می کردند. بهداری دانشگاه هم فاقد تجهیزات تنفسی و اکسیژن بوده و به همین دلیل این دانشجو به بیمارستان فیروزگر منتقل می شود. با وجود این اقدامات درمانی مسوولان بیمارستان اعلام کردند که دانشجوی دختر سه ساعت قبل در حمام خوابگاه دانشگاه فوت شده است.

این روایت دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران از فوت این دانشجو است. دانشجویان در تجمع های اعتراض آمیز از رییس دانشگاه امیر کبیر کناره گیری او را خواستار شدند اما او گفت که هرگز استعفا نمی دهد. اما ماجرا را پیگیری می کند. 

گویا مجلس هم روز سه شنبه به این موضوع رسیدگی می کند.  آنطور که سعدالله نصیری قیداری، عضو فراکسیون دانشگاهیان به خبرانلاین می گوید "چون این موضوع در تعطیلات مجلس رخ داده هنوز نمایندگان این فراکسیون فرصتی برای رسیدگی به این موضوع پیدا نکردند اما در روز سه شنبه حتما دراین باره پیگیری می شود."
گفت وگوی خبرآنلاین با عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را بخوانید:


چند روز پس از شروع سال تحصیلی موضوع مرگ دانشجوی دانشگاه امیرکبیر مطرح شد. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این موضوع را پیگیری نمی کند؟
چون این حادثه در تعطیلات مجلس رخ داد و امروز اولین روزی بود که ما به مجلس آمدیم هنوز فرصتی پیدا نکردیم که به این موضوع بپردازیم و در حد یک خبر فعلا عنوان شده است. اما در روز سه شنبه در حاشیه جلسه کمیسیون آموزش این موضوع هم پی گیری می شود و حتما موضوع فوت دختر دانشجوی دانشگاه امیر کبیر را در دستور کار قرار می گیرد و در وهله اول به صورت جدی از مسوولان آموزشی کشور درباره وقوع این حادثه توضیحات لازم را می خواهد و پس از آن نیز مسوولان دانشگاه امیر کبیر باید درباره این موضوع پاسخگو باشند.البته  تا زمانی که به درستی بررسی شود نمی توانیم هیچ اظهار نظری داشته باشیم.


یعنی کمیته ای در مجلس برای مشخص شدن ابعاد این حادثه تشکیل می شود؟
 کمیته ای در دانشگاه امیرکبیر از سوی دانشجویان برای بررسی این مساله شکل گرفته است که از نتایج بررسی های این کمیته در کمیسیون استفاده خواهیم کرد.


شما فکر می کنید مسئولان دانشگاه امیرکبیر در این حادثه مقصرند چون تا کنون سکوت کرده اند؟
تا این موضوع را کامل بررسی نکنیم نمی توانیم هیچ اظهار نظری داشته باشیم چون تنها گزارشی که درباره فوت این دختر دانشجو دریافت کرده ایم مبنی بر گاز گرفتگی وی در حمام بوده است و اگر در جریان بررسی ها به موضوع دیگری برخوردیم، آن را به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند. ما قول می دهیم که این مساله را تا آخر پیگیری کنیم و هر فردی را که در این موضوع اهمال کاری کرده باشد، احضار و توبیخ خواهیم کرد.
47232


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    14 0
    واقعاً اگر موضوع اينگونه است براي كل سيستم آموزشي متاسفم. اگر فرار مغز حقيقت دارد مسايلي نظير اين شايد از دلايل ريشه اي باشد. به خانواده ايشان تسليت عرض ميكنم و در غم انها خود را شريك مي دانم.
  • riz bin IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    1 1
    bashe bashe farda pasokh midan!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    1 0
    این اولین بار نیست که در دوران ریاست کنونی چنین فجایعی در خوابگاه های دانشجویی اتفاق می افتد. 3 سال پیش نیز یک دانشجو در خوابگاه پسران از طبقه پنجم به داخل فضای آسانسور که ایراد فنی داشت سقوط کرد و تا مدتها در کما بود.
  • احمد IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    3 0
    خداوند این عزیز رو رحمت، و به خانواده و دوستانش صبر عطا فرماید. دوستان به نظر من این نتیجه مستقیم افزایش چند برابری دانشجویان ارشد طی 3،4 سال اخیر است. وضعیت به حد انفجار رسیده. مثلا یک واحد دانشگاه آزاد در بجنورد چرا باید اجازه داشته باشه چهل نفر دانشجوی ارشد سازه عمران بگیره در حالی که 6 سال پیش دانشگاه فردوسی که دانشگاه مادر در شرق کشور است با احتیاط پنج یا شش نفر دانشجوی ارشد سازه می گرفت. از مسائل اسکان و ... این دانشجوها که بگذریم، فکر می کنید اون مدرک چقدر می تونه ارزش علمی داشته باشه یا اون دانشگاه چه جوری می خواد شرایط تحقیق و تالیف پایان نامه که بناست مهمترین کار در دوره ارشد باشه رو فراهم کنه؟؟؟ وضعیت تو دانشگاه های دولتی هم که از این خبر پیداست!!!