برشی از خاطرات هاشمی / از رتبه ٣٠ به رتبه ٢٠ بالا رفتم، «انصراف» دادم

آقای دُرّی، [وزیر سابق اطلاعات]، جریان بازجویی از او در مورد قتل‌های زنجیره‌ای را توضیح داد که براساس ادعای کذب بعضی از متهمان بوده است و در مورد تعقیب متخلفان و شکایت آقای جنتی، [دبیر شورای نگهبان] از روزنامه بیان و [آقای مصطفی تاج‌زاده، رییس] ستاد انتخابات وزارت‌کشور هم بحث شد. 

  • به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت الله‌هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطرات ٣١ اردیبهشت ١٣٧٩ او آمده است :

  • ظهر آقایان [عباس واعظ] طبسی، [احمد] جنتی، [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، [قربانعلی] دُرّی [نجف‌آبادی] و [محمدعلی] موحدی [کرمانی]، میهمانم بودند. آقای جنتی،گزارش جلسه نهایی شورای نگهبان را داد که با هشت رأی، انتخابات تهران باطل شده، ولی پس از اطلاع به رهبری و پیشنهاد اظهار نظر ایشان، و حضور آقای [سید علی‌ اصغر] حجازی، [از دفتر رهبری] در جلسه و نوشتن نامه و جواب رهبری، عملاً منجر به تأیید انتخابات با ابطال بخشی از صندوق‌ها و دستور تعقیب متخلفان شده است. حضار انتقاد کردند وگفتند، بعد از رأی به ابطال،جای سئوال از رهبری نبوده است.

  • ظهر خبر ترکیب جدید منتخبان تهران پس از ابطال تعدادی از صندوق‌ها اعلان شد که من از رتبه ٣٠ به رتبه ٢٠ بالا رفتم و آقای [غلامعلی] حدادعادل هم نماینده شد و آقایان [رسول] منتجب‌نیا و [علیرضا] رجایی، به دور دوم رفتند.

  • آقای دُرّی، [وزیر سابق اطلاعات]، جریان بازجویی از او در مورد قتل‌های زنجیره‌ای را توضیح داد که براساس ادعای کذب بعضی از متهمان بوده است و در مورد تعقیب متخلفان و شکایت آقای جنتی، [دبیر شورای نگهبان] از روزنامه بیان و [آقای مصطفی تاج‌زاده، رییس] ستاد انتخابات وزارت‌کشور هم بحث شد.

  • عصر آقایان [علیرضا] شیخ عطار، [مهدی] مصطفوی و [منصور] غفوری، [اعضای هیأت سه‌نفره بازشماری‌آرا] آمدند. گزارش نحوه کار بازشماری را دادند و از من درخواست‌ کردند که انصراف ندهم.

  • خبر تصمیم من به انصراف از حضور در مجلس، پخش شده و امروز مراجعات زیادی برای منصرف کردن من بود؛ منجمله آقای [عباس واعظ] طبسی و آقای [بهزاد] نبوی و ...

  • شب، جلسه سران قوا در دفتر آقای [سیدمحمود] هاشمی‌شاهرودی، [رییس قوه قضاییه] بود. درباره قتل‌های زنجیره‌ای و مسأله آقای دُرّی و کسالت آقای [سیدمحمد] خاتمی و وضع نجف و آیین‌نامه جلسه سران، مذاکره شد.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1768618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =