پیام شهردار شهرکرد به مناسبت فرارسیدن روزشهرکرد

شهردار شهرکرد با صدور پیامی روز 31 اردیبهشت ماه روز شهرکرد را به شهروندان و علاقه مندان و دوستداران این شهر، تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،متن پیام محمد حسین واحدیان شهردار شهرکرد به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

شاعر هم استانی، استاد حکیم آذر چه زیبا بام ایران را وصف کردند. به درستی که بام ایران آسمانی دارد به بلندای نام مفاخر و مشاهیرش همچون حضرت آیت الله سید ابوالقاسم امامی نجفی دهکردی، میرزا عبّاس خان شیدا دهکردی، سیّد ضیاء الدین امامی دهکردی، آیت الله سید محمد باقر امامی نجفی دهکردی و... و زمینی دارد به وسعت وجود گرما بخش مردان و زنانی غیوری که در زمان جنگ در برابر دشمن قد علم کردند و چندین هزار سردار و سرباز و بسیجی شهید را تقدیم نظام و انقلاب کردند.

در حوزه فرهنگ و هنر اگر بپردازیم این شهر نام پر آوازه‌ای دارد و هنر دستان مردم این دیار را می‌توان در نمدمالی، کلاه مالی، گیوه دوزی و قالی و جاجیم بافی به نظاره نشست و استقبال گردشگران خارجی از فرش و نمد این دیار را ببینیم پس باید هنر هنرمندانمان به ویژه هنر نمدمالان دهکردی و قالیبافان چالشتری را در جهان معرفی کنیم. در حوزه گردشگری و صنایع دستی نیز شهر مهربانی شهرتی دارد که زبانزد خاص و عام است و قدمت دیرینه دهکرد دیروز و شهرکرد امروز و چالشتر را می‌توان به رخ کشید.

در مجموع اگر بخواهیم از شهرکرد سخن بگوییم باید گفت" شهرکرد خاک ادبا، شعرا، مفاخر و حکیمانی" بوده و هست که نام برخی از آن‌ها به دست فراموشی سپرده شده است.شهرکرد مرکز صنایع دستی و گردشگری، فرهنگی و تاریخی است که غبار فراموشی بر چهره آن نشسته و باید کمک همگانی باشد تا بتوان نام شهرکرد را در دنیا زنده کرد.

شهرکرد نگین و پیشانی استانی است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مورد آن فرمودند "استان چهارمحال و بختیاری، استانی مستعدّ است. هم استعداد طبیعی دارد و هم استعداد فرهنگی از نظر طبیعی، معادن زیرزمینی این استان، متنوّع و قابل توجّه است. آب، امکانات دامداری و مراتع این استان با ارزش است. از نظر استعداد فرهنگی و انسانی، جوانان این استان با استعدادند. در رشته‌های علم و دانش و ادب و فرهنگ و هنر، مردمانی هستند که علیرغم محرومیت‌هایی که در طول زمان - چه در دوران خانه و چه در دوران ستمشاهی بر آنها تحمیل شده است، این استان از نظر نیروی فرهنگی و انسانی، خود را نشان داده است."

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن دهه با عظمت کرامت و گرامیداشت روز شهرکرد، در ابتدا تقارن این دهه بزرگ با این روز را به فال نیک گرفته و از تمامی شهروندان و خدمت‌گذاران در این شهر خواستارم که 31 اردیبهشت ماه را بهانه‌ای قرار دهیم برای معرفی بهتر و بیشتر بام ایران.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1767383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =