برشی از خاطرات هاشمی / اطلاع یافته‌اند بعضی بنا داشته‌اند، «اکبر گنجی» را در زندان «از بین ببرند»

دکتر [حسن] روحانی، [دبیر شورای‌عالی امنیت ملی] آمد. دربارة انتخابات و صحبت‌های دیروز رهبری و مجلس‌آینده و مطبوعات و اختلافات جریان‌ های سیاسی مذاکره‌ کردیم. ساعت ده شب به خانه آمدم. درگزارش‌ها، انعکاس صحبت‌ های رهبری در رسانه‌های اسراییلی، خیلی منفی نقل شده و به خصوص در مورد بنی‌قریظه‌ و بنی‌نضیر و مرز بین خودی و غیرخودی و ...

  • به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطرات شنبه ٢۴ اردیبهشت ١٣٧٩ او آمده است :

  • آقای [علی] لاریجانی، [رییس سازمان صدا و سیما] آمد؛در مورد انتخابات، شورای‌نگهبان و مجلس‌آینده، صحبت‌هایی داشت. در کمیسیون‌های سیاسی و امنیتی و قضایی مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، برای تشویق آنها به‌کار بیشتر و جدی‌تر، به خاطر کم‌کاری‌ کمیسیون‌ها شرکت‌ کردم. جلسه مجمع را امروز تشکیل ندادیم؛ چون مطلبی برای دستور نداشتیم. آقای [احمد] جنتی، [دبیر شورای نگهبان] آمد. راجع به انتخابات تهران گفت‌وگو شد؛ می‌گویند، اشکالات جدی است، ولی ملاحظات سیاسی هم مهم است.

  • عصر آقای [عباسعلی] علیزاده، رییس دادگستری تهران آمد. گزارش مفصلی راجع به پرونده ضاربان آقای [سعید] حجاریان و تعارض‌هایی‌که وزارت اطلاعات با دادگستری داشته و نیز روند توقیف بعضی از مطبوعات و پیگیری تخلفات بعضی از نویسندگان و شرکت‌کنندگان در کنفرانس برلین داد و گفت، اطلاع یافته‌اند که بعضی بنا داشته‌اند، اکبر گنجی را در زندان از بین ببرند و سر و صدا راه بیندازند، لذا او را به محل امنی منتقل کرده‌اند.گفت، به وزارت [فرهنگ] ارشاد [اسلامی]، ابلاغ شده که رسانه‌های جدیدی منتشر نشود و به موجب قانون جدید مطبوعات عمل شود.

  • دکتر [حسن] روحانی، [دبیر شورای‌عالی امنیت ملی] آمد. دربارة انتخابات و صحبت‌های دیروز رهبری و مجلس‌آینده و مطبوعات و اختلافات جریان‌ های سیاسی مذاکره‌ کردیم. ساعت ده شب به خانه آمدم. درگزارش‌ها، انعکاس صحبت‌ های رهبری در رسانه‌های اسراییلی، خیلی منفی نقل شده و به خصوص در مورد بنی‌قریظه‌ و بنی‌نضیر و مرز بین خودی و غیرخودی و ...

  • دیشب از سوی مخالفان دولت عراق، چند موشک به بغداد اصابت کرده است. مخالفان می‌گویند، به کاخ صدام خورده و دولت عراق می‌گوید، به منطقه مسکونی مردم خورده و مدعی است که مزدوران ایران زده‌اند.

  • تسلیتی برای خانواده مرحوم علی‌آقا حجتی‌کرمانی امضا کردم؛ در سفر به کربلا، در سوریه فوت‌ کرده است. از طرف وزارت نفت ایران، اعلان شد که حفاری در الدوره متوقف شده و به انتظار اقدام کویت، برای مذاکره هستیم؛ قبلاً کویتی‌ها از مذاکره طفره می‌رفتند. اگر اقدام ایران، باعث فعال‌شدن مذاکرات شود، موفق بوده است.

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1766149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =