شهردار و یکی از اعضای شورای شهر خرمشهر در بازداشت مسئولان امنیتی هستند. دانشگاه هنر اصفهان هم سود 60 میلیونی از پولهای اختلاس شده داشته

امید سلیمی بنی: این روزها اخبار اختلاسها و تخلفات مالی مختلف، تبدیل به سوژه ثابت رسانه ها شده است. در جدیدترین تخلف مالی که در کشور کشف شد، باز هم نام استان خوزستان در میان آمده است. این بار، شهردار خرمشهر و یکی از اعضای شورای اسلامی این شهر، توسط ضابطان قضایی بازداشت شدند تا درباره اتهامات مالی خود، پاسخ گویند.
این در حالی است که مسئولان شهرداری و شورای شهر خرمشهر، حاضر نیستند درباره جزئیات این پرونده و بازداشت حمید کارآموزیان شهردار و یکی از اعضای شورا که نامش عنوان نمی شود، توضیح بدهند.

سرخاب، یکی از کارکنان دفتر شهردار خرمشهر در گفتگو با خبرآنلاین تاکید می کند کارمندان و مسئولان شهرداری از ارائه توضیح درباره این موضوع منع شده اند. علیرضا ابراهیمی مسئول حراست شهرداری این شهر نیز می گوید: "ما نیز همانقدر که شما می دانید، اطلاع داریم. برای کسب اطلاع بیشتر باید با مقامات استانداری صحبت کنید."
با این وجود، گزارشهایی از خرمشهر می رسد که اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری پیش از ظهر امروز، درباره تعیین تکلیف مدیریت شهرداری، جلسه داشته اند.
همچنین نشست اضطراری مسئولان فرمانداری این شهر با حضور شاپور رستمی، مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان پیش از ظهر امروز در فرمانداری خرمشهر تشکیل شد، ولی از جزئیات آن، اطلاعی منتشر نشده است. خبرگزاری فارس، دیشب نوشت قرار است به زودی دستگاه قضایی به پرونده این دو متهم که توسط نهادهای امنیتی دستگیر شده اند، رسیدگی کند. گفته می شود شهردار خرمشهر، دیروز در محل کار خود حضور یافته بود.
 

سودآوری 60 میلیونی از اختلاس
اختلاسها و تخلفات مالی اخیر به نفع هیچکس که تمام نشود، اما اختلاس دانشگاه هنر اصفهان به نفع مسئولانش تمام شد، زیرا رئیس پلیس این استان می گوید قیمت طلاهایی که با پول اختلاس خریداری شده، 60 میلیون افزایش پیدا کرده است.
گفته شده در اختلاس از دانشگاه هنر اصفهان، یکی از کارمندان بانک، با ترفند، چند قطعه چک مربوط به حساب این دانشگاه را به دست آورده بود و با اختلاس نزدیک به 600 میلیون تومان از موجودی این دانشگاه، پولها را تبدیل به دلار و طلا کرده بود. این فرد و همدستش توسط پلیس دستگیر شدند و اکنون، سود حاصل از خرید طلای پولهای اختلاسی، 60 میلیون اعلام شده.

به گفته حسن کرمی، این اختلاس آخرین پرونده اختلاسی استان اصفهان است: "این اختلاس به نفع دانشگاه هنر تمام شد، چراکه متهم وجه‌ مورد اختلاس را تبدیل به طلا کرده و ارزش طلا در آن مدت افزایش یافته بود."
فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری خود، میزان سود دانشگاه هنر در این پرونده اختلاسی را 60 میلیون اعلام کرد.

47/233
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    4 1
    با کمال تاسف امروز رشوه واختلاس بد ترین وشاید تنها عاملی است که نظام را تهدید میکند و نظام هم کاملا" در مقابل ان اسیب پذیر است زیرا این افراد در لباس نظام و برنگ نظام وسیمایی کاملا" اسلامی دارند بطوری که شناخت اینها توسط عوام جامعه کار مشکلی است ولی مشکل اساسی در این است که عزم کلی برای ریشه کنی این معضل وجود ندارد.این دزدی و اختلاس که مختص شورا شهر وشهر دار خرم شهر نیست. اکر شورا وشهر داریی را می شناسید که بدون رشوه کاری را زود تر از 5 سال انجام داده با شند معرفی کنید تا از ایشان تقدیر کنیم.نظارت وجود ندارد یا ناظران هم همدست اند.
  • بدون نام A1 ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    6 0
    سلام.فساد اداری خرمشهر را به شهر فساد زده همچون جنگ 8ساله کرده.کسی بفکر مردم وبخصوص شهدای 8سال جنگ نیست .شهدا برای چه جیزی جنگیدن.؟
  • بدون نام A1 ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    2 0
    سلام.فساد اداری خرمشهر را به شهر فساد زده همچون جنگ 8ساله کرده.کسی بفکر مردم وبخصوص شهدای 8سال جنگ نیست .شهدا برای چه جیزی جنگیدن.؟
  • بدون نام IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    2 0
    بابااین شهرداردرخرمشهربستنی طلایی جورمی کردو به مردم خرمشهر می دادکسی نم دانست که مربکب فسادمالی شده ... ازشهردارتهرون بایدیادمی گرفت چه جوری....!!
  • بدون نام IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    2 0
    باعرض سلام اگر شما یک گروه نظارتی به خرمشهر بفرستید میبینید که باید تمام مسئولان این شهر رو دستگیر کننچون خودتون میدونین......