خبرگزاری رسا نوشت: رییس دفتر تبلیغات اسلامی معتقد است نهادهای آموزشی در عرصه جنگ نرم باید نیازسنجی کنند.

 رییس دفتر تبلیغات اسلامی وظیفه نهادهای آموزشی را در عرصه جنگ نرم نیازسنجی و تطابق خروجی مراکز دانشگاهی با نیازهای جامعه دانست و گفت: اگر نیازسنجی شود و پایانامه‌ها جدی گرفته شود شاهد شکوفایی چشمگیری در کشور خواهیم بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز حوزوی امام رضا(ع)به نابسامانی‌های فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: تنها مسؤولان نظام نیستند که در زمینه اصلاح این وضعیت مسؤولند بلکه حوزه هم نقش مهمی در این عرصه دارد و متاسفانه بخشی از این ضعف ها و نابسامانی ها به دلیل عدم کارکرد کلان روحانیت در جامعه است.

رییس دفتر تبلیغات با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان اظهار داشت: هرگاه به لحاظ سیاسی توفیقاتی در عرصه بین امللی داشتیم، شبکه های خارجی در جهت تضعیف مباحث معنوی و اخلاقی کشور ما به شدت فعال شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی وظیفه نهادهای آموزشی را در عرصه جنگ نرم نیاز سنجی و تطابق خروجی مراکز دانشگاهی با نیازهای جامعه دانست و گفت: اگر نیازسنجی شود و پایانامه‌ها جدی گرفته شود شاهد شکوفایی چشمگیری در کشور خواهیم بود.

وی روزمرگی را از مهم ترین خطرات پیش روی پیشرفت‌های علمی دانست و تصریح کرد: اگر نهادهای آموزشی نیازسنجی و برنامه‌ریزی نکنند و تنها به فکر این باشند که چرخه کلیشه‌ای آموزش بچرخد و کارهای گذشته تکرار شود دچار روزمرگی می‌شوند در حالی که باید خلاءهای جامعه را در عرصه فرهنگ عمومی و آموزش عالی پیدا کرد و در صدد پُر کردن آن بود.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی ایجاد رشته های جدید در دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام را نشانه نیاز سنجی درست مسؤولان آن دانست و گفت: در علوم سیاسی و اندیشه سیاسی رشته های گوناگونی را می توان ایجاد کرد و با ارائه آنها نیروهای انسانی مورد نیاز جامعه را پرورش داد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به استعفای حجت الاسلام ارسطا افزود: کسی که متعهدانه مسؤولیت قبول می‌کند به نوعی ایثار کرده است چراکه بخاطر سنگینی بار مسؤولیت نمی‌تواند به بسیاری از امور عرفی و شخصی خود بپردازد و در امور دنیایی خود از دیگران عقب می‌افتد.

رییس دفتر تبلیغات با بیان ویژگی‌های حجت الاسلام ارسطا و تواضع وی در واگذاری مسؤولیت معاونت آموزش دفتر تبلیغات گفت: همین‌گونه اخلاق‌ها حوزه را حفظ کرده است همه مسؤولان حوزه باید توجه داشته باشند که خدمت به طلاب خدمت به اسلام است.
/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =