بر اساس آمار ارائه شده از سوی StatCounter، استفاده کاربران اینترنت از گوگل کروم سیر صعودی داشته و تا پایان سال 2011 گوگل کروم، فایرفاکس را پشت سر خواهد گذاشت.

در حال حاضر اینترنت اکسپلورر همچنان در صدر مرورگرهای مورد استفاده کاربران اینترنت در جهان است و فایرفاکس و گوگل کروم به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار دارند. تبلیغات زیاد گوگل برای مرورگر پرقدرت خود طی سال جاری میلادی کمک کرد تا این مرورگر طرفداران بیشتری پیدا کند.

ژانویه 2011 تنها 15 درصد از کاربران اینترنت از گوگل کروم استفاده می کردند. این میزان در حال حاضر به 23.6 درصد رسیده است. در واقع، کاربران حال حاضر کروم، آن دسته از کاربرانی هستند که پیش از این از اینترنت اکسپلورر یا فایرفاکس استفاده می کرده اند. طی همین مدت، سهم 46 درصدی مایکروسافت به 42 درصد کاهش یافته است. همچنین در این بازه زمانی، فایرفاکس پنج درصد از کاربران خود را از دست داده است. در حال حاضر تفاوت بین تعداد کاربران کروم و فایرفاکس در جهان، حدود 3 درصد است.

سهم مرورگرهای دیگر، مثل سفری و اوپرا پیشرفت چندانی نداشته است. طی ماه های اخیر، فایرفاکس به منظور مقابله با رشد سریع کروم به سیاست رقیب روی آورده و ورژن های جدید را در بازه های زمانی کوتاه تری عرضه می کند. گوگل طی هر شش هفته یک ورژن جدید از کروم را ارائه می کند و این خود باعث شده بسیاری از کاربران به استفاده از این مرورگر تمایل پیدا کنند. علاوه بر این، امکان به روز رسانی خودکار در این مرورگر باعث شده کاربرانی که توانایی تکنیکی بالایی ندارند نیز بتوانند به خوبی از آن استفاده کنند.

 


 

 

StatCounter با توجه به سرعت فراگیر شدن کروم پیش بینی کرده است تا پایان ماه دسامبر سال جاری (دی ماه) این مرورگر جایگاه دوم را تصاحب خواهد کرد و فایرفاکس ناگزیر به سقوط به جایگاه سوم است. با این حال، وب سایت نت اپلیکیشنز (NetApplications) پیش بینی دیگری دارد و معتقد است بر اساس روند موجود در چرخش کاربران از اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس به سمت کروم، باید تا سال آینده میلادی منتظر برتری کروم نسبت به فایرفاکس ماند.
2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =