۰ نفر
۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۸

وب سایت اشتراک گذاری delicious با ترکیبی از امکانات قدیم و جدید بار دیگر پا به دنیای وب گذاشت.

کاربر بعد از ورود به سایت جدید delicious کمابیش با همان پارامترهای قبل روبرو است. لوگو به همان شکل پیشین است و همانند قبل یافتن لینک‌های نشانه گذاری شده (bookmarked) به آسانی انجام می‌شود. دکمه نشانه گذاری را نیز به راحتی می‌توان به نوار ابزار مرورگر اضافه کرد. بنابراین کاربرانی که طی سال‌های اخیر این سایت را ترک کرده‌اند به سرعت می‌توانند با طراحی جدید کنار آیند.

غیر از تغییرات جزئی، امکان جدیدی به این سایت اضافه شده که تیم مدیریتی، آن را stack به معنای «دسته» نامیده است. آن ها در آخرین پست وبلاگ خود همزمان با راه اندازی مجدد delicious، در این رابطه نوشته اند، ایده اصلی برای استفاده از این دسته ها این است که کاربر بتواند محتویات مختلف وب، شامل لینک ها، ویدئوها و عکس های حول یک موضوع را جمع آوری کرده و در دسته هایی منظم کند. کاربر می تواند برای این دسته ها عنوان انتخاب کند و آن ها را با دیگران به اشتراک (share) بگذارد. کاربران دیگر نیز می توانند این دسته ها را دنبال (follow) کنند.

 

طی سال های اخیر با اوج گرفتن فعالیت کابران در سایت هایی مانند فیس بوک و توییتر، delicious نتوانست به عنوان یک سایت اشتراک گذاری اجتماعی رقابت خوبی داشته باشد. شرایط برای این سایت به قدری بحرانی شد که سال گذشته، یاهو تصمیم گرفت به فعالت آن خاتمه دهد. یاهو سال 2005 delicious را از بنیانگذاران آن به مبلغ 15 تا 20 میلیون دلار خریداری کرده بود. بعد از اعلام این تصمیم یاهو، تیم مدیریت delicious بسیار تلاش کردند تا سایت را فعال نگه دارند و همزمان با شرکت های مختلفی برای خرید این سایت وارد مذاکره شدند.

در نهایت پنج ماه پیش، شرکت AVOS که توسط چاد هارلی و استیو چن - بنیانگذاران یوتیوب – تاسیس شده بود، delicious را به قیمت 5 میلیون دلار خریداری کرد. آن ها اعلام کردند قصد دارند بار دیگر این سایت را زنده کنند و آن را رشد دهند.

طی روزهای اخیر به نظر می رسد شرایط برای سایت delicious خوب پیش رفته است. بعضی از دسته های ایجاد شد تا 3000 بار بازدید داشته اند و بسیاری از لینک ها هم توسط کاربران ذخیره شده اند. Delicious بار دیگر به دنیای وب باز گشته و وارد مسابقه ای سخت شده است. نکته مهم در این میان این است که، در فضای وب مسابقه ای در جریان است که باید آن را «دو ماراتون» دانست و نه «دو سرعت».
 

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهاب IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    0 0
    در مملکتی که اکثر سایت ها در آن فیلتر هستند ، اخبار دنیای فناوری اطلاعات را خواندن بسیار مسخره است. آن سایت هایی هم که مثل این سایتی که معرفی کردید، خودش فیلتر نیست ولی عکس هایش نامرئی هستند. شما به وب سایت مایکروسافت هم سر بزنید با قسمت هایی از صفحات روبرو میشوید که فیلتر شده اند. واقعا شما برای کدام مخاطب مینویسید. برای ایرانی های داخل کشور و یا خارج از کشور؟