حمله رییس اسبق کمیته انضباطی به فدراسیون فوتبال: باید شبانه رای تخلفات دربی صادر می‌شد

اطلاعات آنلاین نوشت: رییس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: وقتی نوع مواجهه فدراسیون فوتبال با تخلفات را می بینم به برخی مسایل شک می کنم.

عبدالرحمن شاه حسینی برای اهالی فوتبال نامی آشنا است. او بود که در دوران مسئولیت خود در فدراسیون با عنوان رییس کمیته انضباطی، احکامی جنجالی و پر سر و صدا علیه چهره های مطرح فوتبال ایران صادر کرد. این روزها که بزرگترین و جدی ترین نقد به فدراسیون فوتبال ریشه در نوع برخورد با تخلفات و مسامحه آنها با خاطیان دارد، گهگاه نام شاه حسینی شنیده می شود.

شاه حسینی در ابتدای گفتگو با اشاره به روزگار گذشته خود در فدراسیون گفت: نیازی نیست بنده از دوران حضورم در فدراسیون فوتبال صحبت کنم و قطعا اهالی فوتبال اتفاقات آن روزها را در یاد دارند اما فقط برای مثال به یک بازی اشاره می کنم. تیم فوتبال استقلال در زمانی که مرحوم پورحیدری سرپرست شان بود در اصفهان بازی داشت و اتفاقاتی در آن مسابقه افتاد. تیم استقلال در فرودگاه اصفهان بود و هنوز به تهران برنگشته بود که بنده آرای انضباطی بازی را صادر کردم.
وی درباره این مسئله که چرا این روزها صدور آرای انضباطی به کندی انجام می شود، گفت: یکی از مشکلات 10، 12 سال اخیر در فوتبال ما به حلقه نخست مدیریتی آن مرتبط می شود. تا آنجا درست نشود زیرمجموعه ها نیز اصلاح نخواهند شد. در بحث قضاوت بزرگترین آفت مصلحت اندیشی است. بنده معتقدم وقتی کمیته انضباطی تخلفی را می بیند که مشهود است دیگر نباید منتظر اتفاقی بماند و باید فوری رای خود را صادر کند.
این مدیر ورزشی به اتفاقات دربی اخیر گریزی زد و گفت: اگر بنده مسئولیت داشتم همان شب و یا نهایتا تا 24 بعد آرای آن بازی و حکم متخلفان را صادر می کردم اما می بینیم که چند روز از بازی گذشته و هنوز رایی صادر نشده است. این موضوع کمی شک برانگیز است. اینجا باید به استقلال کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شک کرد!
وی درباره رفتارهای ساپینتو، سرمربی استقلال و متنبه شدن وی از آرای قبلی گفت: بنده درباره شخص ایشان صحبت نمی کنم و بحثم کلی است. به جز این مربی خیلی های دیگر در این فوتبال رفتارهایی را انجام می دهند که باید بررسی شود اما اتفاقی رخ نمی دهد. همین الان چه دلیلی یا دلایلی باعث شده آرای دربی صادر نشود؟
شاه حسینی درباره رفتار علیرضا بیرانوند در پایان دربی نیز گفت: من فقط در فضای مجازی آن حرکت را دیدم. باید دقیق بررسی شود و بعد نظر داد. ریشه تمام این تخلفات فقدان عکس العمل سریع مسئولان است.

وی افزود: بنده معتقدم حتی می توان دقایقی بعد از بازی ها درباره اتفاقات رای صادر کرد. متاسفانه تخلفاتی را در فوتبال ایران می بینیم که در دنیا دیده نمی شود. کجای دنیا را سراغ دارید که بعد از سوت داور کلی آدم سر او بریزند و اعتراض کنند؟ اگر با آنهایی که مرتکب تخلف می شوند سریعا برخورد شود اوضاع بهتر می شود.

شاه حسینی در عین حال تصریح کرد: اگر میزان تخلفات لیگ برتر را با در نظر جمعیت افراد فعال در آن بسنجیم شاید حجم تخلفات خیلی زیاد نباشد اما مسئله اینجاست که نوع تخلفاتی که در این لیگ شاهدیم عجیب بوده و در دنیا کتر دیده می شود. هر تیمی که می بازد یک درصد هم خودش را در آن شکست مقصر نمی داند و همه چیز سر داورها خراب می شود. بازار تهمت هم که بین تیم ها داغ است و هیچ اراده ای برای مبارزه با این روند دیده نمی شود.
وی در پایان راهکار خود برای وقوع تبانی در هفته های پایانی لیگ برتر را تشکیل کمیته های نظارتی دانست و گفت: فدراسیون فوتبال باید کمیته هایی را تشکیل دهد که هر کدام روی یک بخش نظارت داشته باشند. یکی روی داوری ها، یکی روی عملکرد مربیان و بازیکنان و ..

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1760599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =