خطیب نمازجمعه تهران از رئیس دستگاه قضا خواست تا قاضی​ای عادل و مطمئن برای بررسی اختلاس اخیر منصوب کند. چون کسی که تا کنون دو میلیارد رشوه داده، باز هم می​تواند رشوه دهد!

 به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های امروز با اشاره به بی سابقه بودن این فساد کلان مالی، ادامه داد: البته مقدار آن محل حرف است که ریاست قوه قضاییه نیز گفته است باید تحقیق شود. اما به هر حال فسادی کلان بوده است. باید بررسی کنیم که چطور این فساد اتفاق افتاده است.
گزیده سخنان وی به این قرار است:
·         سیستم بانکی ما به چه شکل است که در چند بانک توانسته‌اند کلاهبرداری کنند؟ یعنی سیستم نظارت بانکی خیلی ضعیف بوده است که این اتفاق افتاده است. پس باید بررسی شود چرا قانون و مقررات بانکی رعایت نشده و رشوه‌های کلان داده شده و به گفته یکی از خودشان ‌‌٥/ ‌٢ میلیارد تومان رشوه داده شده است. سوال این‌جاست که چرا باید دیر این موضوع کشف شود که ناشی از نقص سیستم بانکی است.
·         باید در این فضا مراقب باشیم دینمان را از دست ندهیم و بی‌گناهی را متهم نکنیم. باید جلوی شایعه‌سازی‌ها گرفته شود، مجرمی تبرئه نشود، بی‌گناهی گرفتار یا محکوم نشود و بازداشت بی‌مورد انجام نشود.
·         دستگاه قضایی باید بسیار مراقبت کنند و همه‌ قوا با هم همکاری کنند تا این آخرین بار باشد. البته سرعت عمل نیز داشته باشند؛ چون مردم نمی‌توانند سه سال صبر کنند تا حکمی داده شود. پس لازم است که قاطعیت وجود داشته باشد و به مردم اطلاعات داده شود.
·         در رابطه با اوضاع بحرین کسی نیست که دلش نسوزد. پس خدا لعنت کند آن‌ها را که در داخل و خارج از بحرین به جنگ انسان‌های بی‌گناه، زنان و علما می‌آیند.
·         ملاقات مقام معظم رهبری با جانبازان دفاع مقدس به اندازه هزاران منبر و ‌‌١٠ هزار کتاب ارزش دارد و آموزنده است؛ چون وقتی این صحنه‌ها را می‌بینیم اشک‌هایمان سرازیر می‌شود و دلمان می‌سوزد و از خود خجالت می‌کشیم که در مقابل این همه از خودگذشتگی چه کرده‌ایم.
·         دفاع مقدس برای دختر دانشجویی که حرمت خود را حفظ نمی‌کند و با حجاب غیراسلامی به دانشگاه می‌رود و خانم‌هایی که در خیابان رژه می‌روند و حجابشان را رعایت نمی‌کنند و هم‌چنین برای کسانی که مشکلات مالی دارند و دینشان را به دنیا می‌فروشند پیام دارد که از بیت‌المال برای دنیای خود هزینه نکنند. هم‌چنین برای معلم و استاد دانشگاه، حوزه‌ علمیه و طلاب پیام دارد که ما اسلام را تا این‌جا آورده‌ایم و به دست شما سپرده‌ایم و شما در مقابل چه کرده‌اید؟
·         حرکت راهیان نور بسیار آموزنده‌تر از خطبه‌های نماز جمعه من و امثال من است؛ چون شاهدیم در این حرکت دخترهای بی‌چادر، چادری می‌شوند و جوانان هرچه مورد نامطلوب در موبایل‌هایشان است پاک می‌کنند و اشک می‌ریزند و توبه می‌کنند.
·         عده‌ای باید به شهدا و جانبازان و در مقابل فداکاری‌هایشان جواب دهند؛‌ چون روز قیامتی وجود دارد و به کسانی که به مردم، اموال عمومی و نظام خیانت می‌کنند هشدار می‌دهم که روز قیامت وجود دارد.
·          تاثیرات منفی از خانه، محله، کلاس، کوچه و بازار و غیره شروع می‌شود. پس معلم و استاد وظیفه‌ سنگینی دارند؛ چون این کودکان امانت خداوند هستند و باید این امانت حفظ شود و سالم نگه داشته شود. پس معلمان و اساتید باید سعی در تربیت و پاکی جوانان کنند و مواظب باشند بدتر و خراب‌ترشان نکنند تا آنها از مدرسه و دانشگاه آلودگی کسب نکنند؛ چون شاهدیم دختری که در مدرسه چادر داشته وقتی به دانشگاه می‌رود چادرش را برمی‌دارد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
    0 0
    و جوانان هرچه مورد نامطلوب در موبایل‌هایشان است "هک"!!!!!!!!!!!!می‌کنند و اشک می‌ریزند و توبه می‌کنند.