ایرنا نوشت:

رییس قوه قضاییه با اشاره به روند رسیدگی به پرونده فساد مالی اخیر گفت : در رسیدگی به این پرونده هیچ خط قرمزی وجود ندارد و خط قرمزهایی که اعلام می شود توهمی بیش نیست . 
آیت الله صادق آملی لاریجانی بعدازظهر امروز -چهارشنبه - در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری زنجان افزود : در رسیدگی به این پرونده دستگاه قضایی تا هر کجا و هر مسوولی که پیش برود ادامه خواهد داد.
 رییس دستگاه قضا در ادامه با بیان اینکه در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی در سالهای اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است ،گفت : در حال حاضر در مجتمع اقتصادی تهران پرونده های کلانی رسیدگی و نام برخی مفسدان نیز اعلام شده است و دستگاه قضایی هیچ ترسی از اعلام اسامی ندارد .
لاریجانی تصریح کرد:‌پرونده هایی در مجتمع اقتصادی تهران در دست پیگیری است که امیدواریم با پیگیری ها و مجاهدت های قضات و مسوولان به سرانجام برسد.
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در برخی پرونده ها درحال جنگ قرار دارد اضافه کرد : برخی افراد در راه رسیدگی به پرونده ها به قدری موانع می تراشند که برای حفظ اقتدار و استقلال قوه قضاییه باید جنگید .
رییس دستگاه قضایی کشور خاطر نشان کرد : در بحث پرونده فساد مالی اخیر مدعی شائبه داری گفته است قوه قضاییه بابرخی دستگاهها همکاری نکرده که برای وی خیلی متاسفیم .
وی ادامه داد : اخیرا نیز کسی گفته است در این پرونده قوه مجریه کار خود را انجام می دهد و قوه قضاییه و مجلس کار نمی کنند که این سخن نشان از وقاحت گوینده دارد .
لاریجانی تاکید کرد : قوه قضاییه اگر کار خود را انجام ندهد کدام دستگاه می تواند کار کند و سر و صدا کردن و مانع تراشیدن برای قوه قضاییه سد راه رسیدگی به این پرونده نخواهد شد و دستگاه قضایی با تمام قدرت این پرونده را رسیدگی می کند .
رییس قوه قضاییه تاکید کرد: اگر قوه قضاییه وارد معرکه نمی شد کدام دستگاهها می توانستند حکم جلب کسی را بدهند و جلوی برخی معاملات را بگیرند .
وی در ادامه افزود : اینکه یک مسوول بدون توجه به قانون می گوید اموال را توقیف کردیم جای تعجب دارد ،مگر او وظیفه توقیف اموال را دارد .
آملی لاریجانی افزود : متاسفانه برخی از ترس اینکه این پرونده در نهایت به ضرر آنها بیانجامند اینگونه حرفها را می زنند .
وی تصریح کرد:دستگاه قضایی با این گونه تخریب ها که موجب اتلاف وقت می شود برخورد خواهد کرد و نمی گذاریم با تخریب افراد و شخصیت ها جو سازی شود .
رییس قوه قضاییه گفت : دستگاه قضایی بر حسب قانون این پرونده را تا نهایت پیگیری می کند و افرادی که خیال می کنند می توانند از قانون فرار کنند سخت در اشتباه هستند.
ایت الله آملی لاریجانی در ادامه سخنانش با اشاره به بحث برخورد با مفاسد اجتماعی و اقتصادی گفت : دستگاه قضایی در این زمینه اقدامات بسیاری خوبی را انجام داده و در بحث مفاسد اجتماعی مانند زور گیری ،تجاوز به عنف ،سرقت مسلحانه و .. کمترین ترحم و رافت ظلم به حقوق مردم است .
وی تاکید کرد : دستگاه قضایی به وظیفه خود عمل کرده و می کند و برخورد جدی با مفاسد اجتماعی و کسانی که اینگونه مفاسد را در جامعه شیوع می دهند وظیفه اصلی ما است.
رییس دستگاه قضا با بیان اینکه قوه قضاییه در پرونده اشرار در سالهای اخیر برخورد های جدی داشته است ،افزود : در بحث قتل های عامدانه مانند پل مدیریت تهران ،حادثه میدان کاج ،قتل فجیع اخیر در کرج و قتل یک پزشک در تهران برخوردهای جدی صورت گرفته است .
لاریجانی با بیان اینکه در برخی از این پرونده ها روند رسیدگی بیش از سه ماه طول نکشیده است گفت :‌برخی افراد و دستگاهها از دستگاه قضایی انتظار تسریع در رسیدگی به پرونده ها را دارند و توجه نمی کنند که قوه قضاییه باید آیین دادرسی را رعایت کند.
وی با بیان اینکه در موارد منجر به اعدام نباید تسریع کرد ، گفت : اگر ظرفیت های موجود قانونی در قوه قضاییه به کار گرفته شود اقتدار دستگاه قضا به اندازه کافی نمایان می شود.  

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =