فیلم «نان سیاه»‌ به کارگردانی آگوستی ویارونگا نماینده اسپانیا در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار است.

به گزارش خبرآنلاین، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسپانیا روز 14 سپتامبر سه فیلم «نان سیاه»، «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» پدرو آلمودوار و «صدای خفته»‌ بنیتو زامبرانو را به عنوان سه نامزد نهایی این کشور برای معرفی به اسکار 84 انتخاب کرد که در نهایت فیلم آگوستی ویارونگا برگزیده شد.

داستان این فیلم سال 1944 و در دوران پس از جنگ داخلی اسپانیا روی می‌دهد و درباره پسربچه‌ای روستایی است که دنیایی از خشونت را کشف می‌کند.
«نان سیاه» فوریه پیش در بیست و پنجمین دوره جوایز گویا که به آن معادل اسپانیایی اسکار می‌گویند، برنده 9 جایزه از جمله بهترین فیلم، کارگردان و بازیگر زن (نورا ناواس) شد که یک رکورد برای فیلمی به زبان کاتالان بود.

«نان سیاه» همچنین اولین فیلم به زبان کاتالان است که از سوی اسپانیا وارد رقابت اسکار می‌شود.

به این ترتیب آکادمی اسپانیا یک بار دیگر به آلمودوار بی‌اعتنایی کرد. از پنج فیلم آخر آلمودوار تنها «بازگشت» به رقابت اسکار فرستاده شد.

فیلم «با او حرف بزن»‌ او نیز هرچند از سوی آکادمی اسپانیا رد شد، اما جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی را برایش به همراه آورد.
«پوستی که در آن زندگی می‌کنم» آلمودوار با بازی آنتونیو باندراس اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش مسابقه جشنواره کن نمایش داده شد.

اسامی نامزدهای هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 24 ژانویه 2012 (چهارم بهمن) اعلام و مراسم اعطاء جوایز 26 فوریه (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود.

ورایتی / 28 سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
    3 2
    اسکار مال فلیم فرهادیه عزیزان.
    • محمدمهدی IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
      2 1
      دقیقا! اصغر خیلی چاکریم!