خبرگزاری رسا نوشت:

آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های جدید تبلیغی اظهار داشت: امروز تبلیغ است که دین، مذهب، و ولایت اهل بیت را نگه داشته است، همه باید در این خصوص احساس مس‍‍ؤولیت کنند؛ زیرا اگر در نقطه‌ای از کشور کسی هدایت و یا گمراه شود ما در این باره مسؤولیت داریم و نمی‌توانیم براحتی از کنار آن عبور کنیم.
 

 

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید امروز در دیدار معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی و مدیران و مسؤولان بخش های مختلف این معاونت اظهار داشت: تبلیغ مساله‌ای بسیار مهم است و اساس اسلام بر تبلیغ استوار است، انبیا الهی نیز به همین دلیل مبعوث شدند.

وی افزود: امروز تبلیغ در جهان تاثیر بسزایی دارد و بسیاری از تغییرات جهانی متأثر از تبلیغات رسانه‌ای است و در قرآن نیز از تبلیغ به بلاغ مبین یاد شده است.

این مرجع تقلید اظهار داشت: امروز دولت‌های جهان به تبلیغ اهمیت بسزایی می‌دهند و حتی در بسیاری از کشورها وزارت تبلیغ دایر است و مسائل سیاسی خود را به وسیله تبلیغات رسانه‌ای پیش می‌برند و بیشترین بودجه‌های خود را به تبلیغ اختصاص می‌دهند؛ زیرا قدرت تبلیغ از قدرت نیروهای مسلح بیشتر است.

وی ادامه داد: تبلیغ می‌تواند قلوب مردم را تسخیر و هویت انسان‌ها را تغییر بدهد، از این جهت ما که از دین بسیار غنی و قوی برخورداریم باید در عرصه تبلیغ دین مبین اسلام گام‌های بیشتری برداریم. از این جهت هر چه فعالیت‌هایمان را در عرصه تبلیغ دین اسلام بیشتر کنیم باز هم اندک است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: حوزه علمیه نیز در عرصه تبلیغ دین نقش مهمی دارد و نباید در این خصوص کوتاهی کند؛ زیرا رسالت حوزویان تبلیغ دین و هویت طلاب به این عرصه بستگی دارد.

وی افزود: امروز تبلیغ است که دین، مذهب و ولایت اهل بیت را نگه داشته است، همه باید در این خصوص احساس مس‍‍ؤولیت کنند؛ زیرا اگر در نقطه‌ای از کشور کسی هدایت و یا گمراه شود ما در این باره مسؤولیت داریم و نمی‌توانیم براحتی از کنار آن عبور کنیم.

این مرجع تقلید اظهار داشت: دین مبین اسلام از سرمایه بسیار غنی و قوی برخوردار است، باید در شرایط فعلی جهان تبلیغات دینی گسترده‌تر شود، زیرا امروز حتی اگر یک فرد هم دارای عقیده خاصی باشد به تبلیغ آن می‌پردازد، مکتب اسلام که از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است باید تبلیغات خود را افزایش دهد.

وی خاطر نشان کرد: قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از سرمایه‌های عظیمی هستند که مبلغان باید در منبرهای خود از آن‌ها به خوبی بهره ببرند و صدای خود را به جهانیان برسانند و به همه جا احاطه پیدا کنند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی افزود: استفاده از فضای مجازی و اینترنتی نیز حضور جدی مبلغان را می‌طلبد، امروز سهولت امر تبلیغ گسترده شده است و ما نباید از این عرصه‌ها غافل شویم و حضور خودمان را در این موضوعات گسترده کنیم.

وی یادآور شد: اگر به خوبی در عرصه تبلیغ دینی فعالیت نکنیم و احکام دین را به جهانیان نرسانیم در برابر آن مسؤولیت داریم و باید در درگاه الهی پاسخگو باشیم، باید نقاط ضعف را جهت برطرف کردن کاستی‌ها شناسایی و نقاط قوت را تقویت کنیم.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم تاکید کرد: مبلغان نیز باید در مساله تبلیغ به موضوعات مخاطب شناسی، بلاغت و شیوایی سخن دقت کنند و متناسب با نیازهای روز و زمان سخن بگویند و کسانی که از قرآن و روایت بهره بگیرند از سرمایه بسیار غنی و قوی برخوردار خواهند بود.

وی به وجود پیداش عرفان‌ها نوظهور هشدار داد و از مس‍‍‍ؤولان خواست دقت ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند و با شناسایی عرفان‌های دروغین به مقابله آن‌ها بپردازند.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم، همچنین در خصوص راه اندازی حوزه علمیه سفیران هدایت گفت: کار ارزشمندی بود که فعال شد و توانستند طلاب جوان را در این عرصه فعال کنند.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام نبوی معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه‌های علمیه گزارشی از فعالیت های این معاونت ارائه کرد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =