گلباران آرامگاه عطار نیشابوری در روز ملی عطار

آیین گلباران آرامگاه عطار نیشابوری، شاعر و عارف بزرگ ایران و جهان با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، استادان علم و ادب، عطارشناسان و اقشار مختلف مردم فرهنگ دوست این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، رییس اداره ارشاد فرهنگ و اسلامی نیشابور گفت: در روز ملی عطار نیشابوری، آیین گلباران آرامگاه این شاعر و عارف بزرگ ایران و جهان با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، استادان علم و ادب، عطارشناسان و اقشار مختلف مردم فرهنگ دوست این شهرستان برگزار شد..

علیرضا سیدآبادی افزود: همزمان با مراسم گلباران، نمایشگاه آثار نقاشی‌های استاد کمال الملک، نمایشگاه کتاب آثار شیخ فرید الدین عطار نیشابوری، آیین آزادسازی ۳۰ پرنده به نماد سیمرغ، کارگاه خوشنویسی اشعار عطار نیشابوری و کارگاه نقاشی دانش آموزان، در محل باغ و آرامگاه مصفای شیخ فرید الدین عطار نیشابوری برپا شد.

وی ادامه داد: امسال برنامه‌های بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری برای دو روز متوالی تدارک دیده شده است و ادامه برنامه‌ها از جمله آیین نواخته شدن زنگ عطار با عنوان «آفتاب صبح نیشابور» در دبیرستان نمونه عطار نیشابور و جشنواره بر بال سیمرغ در آرامگاه عطار، در صبح روز ۲۶ فروردین اجرا خواهد شد.

سیدآبادی تصریح کرد: نشست علمی و پژوهشی روزملی عطار با حضور عطار شناسان به همراه رونمایی از کتاب ” آوای روستا ” (دوبیتی‌های محلی نیشابوری اثر عباسعلی حشمتی، شاعر گویشی نیشابور) در دانشگاه آزاداسلامی و مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در محل فرهنگسرای سیمرغ، از دیگر برنامه‌های امروز است.

ابوحامد فریدالدین محمد عطار نیشابوری، فرزند ابراهیم، از شاعران و نویسندگان سده ششم و هفتم قمری است و تاریخ تولدش را از سال ۵۱۳ تا۵۴۰ قمری دانسته اند.

1از آثار ارزشمند او می‌توان به منطق الطیر، مصیبت نامه، الهی نامه، اسرار نامه، مختار نامه (مجموعه رباعیات)، دیوان قصاید و غزلیات و تذکره الاولیاء اشاره کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1754586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =