مهر نوشت:

اداره کل برنامه ریزی و نظارت اعتباری بانک ملت در اطلاعیه ای به شعب خود ابلاغ کرد که بابت ثبت نام عمره مفرده، هیچ یک از شعب حق پرداخت تسهیلات بانکی را ندارند.

همچنین در صورت مراجعه تعداد کمی از متقاضیانی که از تسهیلات یادشده استفاده کرده و قصد برگرداندن تسهیلات را دارند، شعب باید نسبت به انجام این کار بدون دریافت سود و کارمزد، اقدام کنند.

بانکهای ملی و ملت همزمان با ثبت نام از متقاضیان حج عمره، تسهیلات جعاله به آنها پرداخت می کردند که این امر مخالفت علما و مراجع را به همراه داشت، به همین دلیل هر دو بانک عملیات پرداخت تسهیلات 500 هزار تومانی جعاله عمره مفرده را متوقف کردند.

در عین حال بانک مرکزی هم اعلام کرد: اخیرا" برخی از بانکها و موسسات مالی و اعتباری مبلغ پنج میلیون ریال به عنوان جعاله عمره مفرده به افراد تسهیلات پرداخت می کنند و با نرخ سود 14 درصد طی اقساط معین دریافت می کنند. از آنجایی که اعطای این نوع تسهیلات انتفاعی در قالب جعاله، توجیه فقهی ندارد و از لحاظ شرعی پرداخت آن واجد اشکال است، لذا درحال حاضر بانکها از پرداخت این نوع تسهیلات منع شده اند و شورای فقهی بانک مرکزی راه حل قابل قبول و مبتنی بر شرع را در این زمینه به بانکها معرفی خواهد کرد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    0 0
    نه تورو خدا سود و كارمزد هم بگيريد ! منت سر مردم ميگذاريد ؟ نا هماهنگي خودتون بوده مردم چه گناهي دارن ؟ تازه بايد بابت ضرر مردم هم خسارت بديد ! بابت اينكه كساني را اميدوار كرديد و حالا نا اميد كارمزد نميديد ؟