۰ نفر
۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱

بر اساس شواهد موجود، گوگل بار دیگر پروژه «گوگل درایو» را راه‌اندازی کرده است.

به نظر می‌رسد گوگل بار دیگر تصمیم گرفته است پروژه‌ای که در سال 2008 از ادامه آن منصرف شد را راه‌اندازی کند و آن را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

پروژه گوگل درایو (Google Drive) که تا پیش از توقف آن به صورت داخلی برای کارکنان گوگل قابل استفاده بود، با نام مستعار Playypus شناخته می‌شد. گوگل درایو یا «جی درایو» (GDrive) این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که از وب به عنوان یک فلش مموری استفاده کند و فایل مورد نیاز خود را به راحتی از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر منتقل کند. برای این کار کافی است کاربر فایل مورد نظر را به شیوه کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) به پنجره اپلیکشن این سرویس وارد کند تا بر روی درایو اختصاصی فرد بر روی وب ذخیره شود.

بعد از بعد از راه‌اندازی جی درایو، سرویس گوگل داک (Google Doc) نیز زیرمجموعه این سرویس قرار خواهد گرفت. سال گذشته میلادی گوگل در سرویس گوگل داک اصلاحات زیادی انجام داد که آن را بسیار به ایده جی درایو نزدیک کرده است.

حدود یک ماه پیش، بر اساس کدهایی که در مرورگر کرومیوم دیده شد بسیاری حدس زدند که ممکن است گوگل بار دیگر تصمیم به راه‌اندازی پروژه جی درایو داشته باشد. کرومیوم، پروژه مرورگر متن بازی است که کدهای آن در واقع پشتیبان مرورگر گوگل کروم است و گوگل کروم، سورس کدهای خود را از آن دریافت می‌کند.

اخیرا نیز کدهایی در گوگل کروم دیده شده است که نشان می‌دهند دامنه drive.google.com به عنوان یکی از دامنه‌های امن در آخرین نسخه‌های این مرورگر ثبت شده و این در حالی است که این دامنه هنوز در دسترس کاربران قرار نگرفته است.

آخرین شاهد بر زنده بودن پروژه جی درایو نیز روز گذشته رخ نمود. در یکی از کنفرانس‌هایی که از سوی گوگل برگزار می شد، در میان پنجره‌های باز شده بر روی لپ تاپ سخنران کنفرانس که از سوی گوگل در جلسه حاضر شده بود، برای لحظاتی صفحه‌ای روی پرده نمایش داده شد که اگرچه صفحه گوگل داک را نشان می داد، اما عبارت «درایو» نیز بر بالای آن قرار داشت. عکس این صفحه را جانس ویگاند، یکی از حضار در کنفرانس، در وبلاگ خود منتشر کرده است.

Google Drive

بر اساس شواهد مورد اشاره می توان این گونه نتیجه گرفت که پروژه گوگل درایو، بار دیگر راه اندازی شده است و ممکن است گوگل به زودی این سرویس جدید خود را رونمایی کند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =