در جلسه علنی امروز مجلس دو سوال پرسیده شد که پاسخی نگرفت.

به گزارش خبرآنلاین، نخستین سوال در تذکر صبح امروز نادر قاضی​پور نماینده ارومیه بود که رئیس مجلس پاسخ به آن را به آخر جلسه موکول کرد اما باهنر در پایان جلسه به تذکرات شفاهی و کتبی نمایندگان وقتی را اختصاص نداد.

قاضی پور از مطرح شدن بحث رابطه یا مذاکره با آمریکا در مواضع اخیر احمدی نژاد انتقاد کرد و گفت: سیاست‌های کلی نظام را در بحث رابطه یا مذاکره با آمریکا رهبر معظم انقلاب تعیین می‌کند و افراد دیگر چنین حقی ندارند.

 او همچنین از دو فرد ممنوع الخروج از کشور یاد کرد که همراه احمدی​نژاد به نیویورک رفته​اند و بحث سازش یا مذاکره و رابطه با آمریکا را مطرح می​کنند. او قصد داشت سخنانش را ادامه دهد که لاریجانی تذکرش را به موضوع در دستور -طرح نظارت بر نمایندگان- وارد ندانست و آن را به پایان جلسه موکول کرد. اما در پایان جلسه هم به او نوبتی داده نشد تا بگوید کدام یک از همراهان احمدی نژاد منوع الخروج بوده​اند؟

 سوال دوم را حسن ونایی نماینده ملایر پس از بررسی سوال الیاس نادران از وزیر علوم پرسید که باهنر در مقام رئیس جلسه به آن پاسخ شفافی نداد.

ونایی با انتقاد از اینکه سوال اصلی نادران ربطی به مدرک تحصیلی معاون اول رئیس جمهور نداشت، گفت: نباید مجلس را به تمسخر گرفت و نباید دعوای بین دو نفر در قوه قضاییه در صحن علنی مطرح شود.

باهنر در پاسخ به وی  گفت: نمایندگان بر اساس اصل 88 قانون اساسی می‌توانند از مسئولیت وزرا سؤال کنند. البته در سؤالی که آقای نادران از وزیر علوم در صحن علنی مطرح کرد، مطلبی درباره معاون اول رئیس جمهور گفته نشده بود و این سؤال در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح شده و آقای دانشجو در آن جلسه حضور یافته و کمیسیون نیز اعلام کرده که پاسخ‌های آقای دانشجو قانع کننده بوده است.

وی بی آنکه دیگر در اداه سخنانش به نادران اشاره​ای بکند، ادامه داد: خوب است که نمایندگان پیش از بررسی سوالشان در صحن علنی مجلس، پرس وجو کنند تا سوال از پایگاه حقوقی لازم برخوردار باشد.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدا... IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    0 0
    واسفا به حال ملت ایران! نه نماینده نماینده دولت است ونه دولت مجری مردم!
  • سده-اقلید IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    1 0
    مگر قبل از حضور رییس جمهور محترم در یک سفر مهم این چنینی از قبل با رهبر انقلاب و سایر بزرگان جلسه گرفته نمی شود.
  • بدون نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    2 0
    پولها رو میبرن شما چسبیدین به مدرک.