ایبنا گزارش داد:

هیات خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه های 433، 434 و 435، حدود 8 هزار نسخه از کتاب‌های منتشر شده در حوزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس از 11 ناشر دولتی و خصوصی را برای خرید انتخاب کرده است.

حدود 1100 نسخه از کتاب‌های انتشارات سوره‌سبز، یکی از ناشران خصوصی فعال در حوزه دفاع‌مقدس، در این سه جلسه برای خرید انتخاب شده‌اند.

جلد شانزدهم از مجموعه کتاب‌های «حدیث ماندگاری» نوشته احمد حسینیا، «باد سرخ» اثر نصرالله نارویی و «روایت یک مرد» به قلم امیررضا مافی، عناوین این آثارند. نقش رزمندگان نیروی زمینی ارتش و هوانیروز در دوران دفاع‌مقدس، در این کتاب‌ها به تصویر کشیده شده‌اند.

همچنین 1200 نسخه از کتاب‌های «اردیبهشتی دیگر» اثر عبدالمجید خزایی و «سینه سرخ» نوشته حسن شیردل از انتشارات سوره‌مهر خریداری خواهند شد. زندگی‌نامه داستانی دو تن از رزمندگان دوران دفاع‌مقدس در این آثار جای گرفته‌اند.

هیات خرید کتاب وزارت ارشاد در ادامه بررسی آثار در جلسات اخیر خود 1250 نسخه از مجموعه داستان دفاع‌مقدس «خط تنهایی» نوشته محمود اسعدی را از انتشارات تجلی‌مهر و کتاب‌های «بحران بالا می‌گیرد» تالیف جعفر شیرعلی‌نیا از نشر فاتحان، «گلوله‌های وحشی» اثر فرزانه رحمانی از نشر آجا، «از میان دیوارهای بلند» نوشته محمودرضا پیرهادی و «قسم به صف شدگان» اثر مریم زکریایی از انتشارات علمی ـ فرهنگی صاحب‌الزمان (عج) را برای خرید، مدنظر قرار داده‌اند.

از میان آثار منتشر شده درباره انقلاب اسلامی نیز حدود 1250 نسخه از 3 عنوان اثر از موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی (ره) با عناوین «اقلیم خاطرات» نوشته فاطمه طباطبایی، «در وادی عشق:‌ خاطرات حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید تقی موسوی‌درچه‌ای» تدوین عبدالرحیم اباذری و ‬«گل آفتابگردان خدا: مجموعه اشعار شاعران استان خوزستان پیرامون حضرت امام خمینی‌(ره)» اثر مائده شکروی خریداری می‌شود.

«ده شاعر انقلاب» به قلم محمد کاظم کاظمی و «چقدر حرف نمی‌زند» اثر فریبا انیسی از انتشارات سوره‌مهر، «معارف انقلاب» از موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی «روحانیت و انقلاب اسلامی» منتشر شده در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، جلد سوم «نقد تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی» چاپ شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی، و «قصه‌های انقلاب» اثر غلامعلی دمساز از انتشارات جلیل نیز در قالب 3200 نسخه توسط هیات خرید کتاب وزارت ارشاد خریداری خواهند شد.

اعتبار زمانی خرید کتاب‌های مصوب تا پایان اسفند ماه سال 1390 اعلام شده است.
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =