مدرسه سازی کارنیکو و پسندیده ای است و دولت ها در کشورهای مختلف از این امر حمایت می کنندو تسهیلاتی را برای افراد و سازمانهای خیر فراهم می کنند.

درچین اما این موضوع شکل دیگری پیدا کرده و شرکت دولتی دخانیات دست به مدرسه سازی زده است.آنها با این کار در صدد تبلیغ محصولات خود و همچنین تربیت نوجوانان سیگاری آینده برآمده اند و به نظر می رسد کمتر نیت خیری در این اقدام باشد.

اکثر این مدارس به نام برندهای سیگار این کشور از جمله لیکان و یا ژونگ نانهای نامیده می شوند و در روی سردر مدارس و یا زمین بازی شعارهای تبلیغاتی برای محصولات دخانی نوشته شده است . برای مثال روی سردر دبیرستان هوپ در شهر سیچوان نوشته شده: استعداد از کار سخت حاصل می شودولی تنباکو به شما کمک می کند با استعداد شوید!

این مدرسه توسط شرکت اصلی تنباکو چین پس از زلزله سال 2008 ساخته شده و حتی در کنار آرم مدرسه برگ سبز تنباکو دیده می شود. شرکت اصلی تولید سیگار در چین China Tobacco نام دارد که بیش از 900 برند سیگار تولید می کند . چین بزرگترین بازار تنباکو دنیاست و بیش از 60 درصد از مردان آن سیگار می کشند.

بنا به آمار سازمان بهداشت جهانی سالانه حدود دو میلیون نفر در چین بر اثر بیماریهای ناشی از استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهند.با این وجود هیچ اقدامی برای جلوگیری از تبلیغات شرکت دخانیات China Tobacco صورت نمی گیرد چرا که این شرکت به دولت چین تعلق دارد!

بنا به آمار منتشر شده بیش از 16 میلیون نفر سیگاری زیر پانزده سال در چین وجود دارد که حدود شش درصد جمعیت جوان این کشور را تشکیل می دهد.

تلگراف /21 سپتامبر

47281

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    0 0
    این چینی ها حتی به مردم خودشان هم رحم نمی کنند